یک آقای خوش پوش (Dapper) چه شخصیتی دارد؟

یکی از مواردی که در بین دوستان و آشنایان ما رواج دارد این است که شاید بنا بر اصول و ادب، با ما تعارف داشته باشند. اما این موضوع به چه معناست؟ ممکن است شاید ما آنقدر هم خوش پوش و خوش لباس نباشیم اما خیلی از افراد، صحبتی از این ماجرا نمی‌کنند و بازتابی به ما نشان نمی‌دهند. پس راه حل چیست؟ شاید نیاز باشد که در مورد خودمان، موارد بیشتری را کشف کنیم و یاد بگیریم. 

در این مقاله، در مورد فردی صحبت خواهیم کرد که در مورد استایل و سبک خود اطلاعات زیادی دارد و از نحوه‌ی صرف زمان و هزینه برای استایل خود آگاه است.

اگر به هر دلیلی فرصت مطالعه این مطلب را ندارید ، می‌توانید فایل صوتی نوشتار آقای دَپِر را گوش دهید.


میزان استفاده از کلمه Dapper در دهه 1940 به اوج خود رسید و سپس در طول جنگ جهانی دوم کاهش یافت. در خلال جنگ بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی، افراد را از توجه به استایل و فشن کمی دور کرده بود اما در دهه 1980 استفاده از این کلمه دوباره رواج یافت اکنون بیش از 20 سال است که به طور قابل توجهی به یکی از کلمات توصیفی استایل آقایان معروف شده است. این کلمه در واقع از ریشه‌ی یک کلمه هلندی به معنی “قوی” “سریع” یا “چابک” بر گرفته شده است.

اما این موضوع چه ارتباطی با مد دارد؟

این کلمه اغلب در ارتباط با “جنتلمن بودن” یا “مد لباس” استفاده می‌شود. آقایانی که مد را از نزدیک دنبال می‌کنند و می‌خواهند ظاهری زیبا داشته باشند با این کلمه مورد خطاب قرار گرفته می‌شوند. کلمه Dapper فقط برای توصیف مد مردان استفاده می‌شود و در کاربرد زبانی، برای بانوان مصطلح نیست.

این کلمه بیشتر برای یک مرد خوش تیپ، آراسته، مرتب و علاقه مند به مد استفاده می‌شود، اما مهمتر از همه می‌توان دریافت که او از لباس قدردانی می‌کند و ارزش خیلی زیادی برای پوشاک قائل است.

استایلیش

تعریف و تمجید


لقب دپر یک تعریف و تمجید برای یک آقا محسوب می‌شود. این اصطلاح نشان می‌دهد که یک مرد مراقب ظاهر خودش است و از تصمیمات خود در مورد پوشاک خود آگاه است. این افراد دارای یک سبک خاص اند و می‌خواهند شیک و مرتب به نظر برسند و در بیشتر مواقع خوش پوش هستند.

این افراد توجه زیادی به لباس‌ها و جزئیات پوشش خود نشان می‌دهند و در کل همیشه کت و شلوار یا پوشاک رسمی و اسمارت کژوال بر تن دارند. لباس ورزشی و پوشاک اسپرت به جز اوقات ورزش جایی در استایل این افراد ندارد بنابراین احتمالاً با کسی که لباس ورزشی را به صورت روتین وار می‌پوشد، حتی اگر برند شناخته شده‌ای هم باشد، ارتباطی برقرار نمی‌کند.


یک مرد دپر، برای رسیدن به ترکیب ایده آل در استایل خودش تلاش می‌کند تا به موفقیت برسد، این موفقیت نیازمند کسب علم، دانش و علاقه به حوزه ی مد و فشن است.

در ادامه به دو شاخصه اصلی از این نوع آقایان خواهیم پرداخت که به آسانی می توانید آقایان دپر را از افراد معمولی تفکیک کنید.


مورد اول

در این افراد، شما شاهد استفاده‌هایی دقیق و با جزئیات از اکسسوری‌ها خواهید بود، هر کسی می‌تواند یک کت و شلوار و پیراهن را با هم ترکیب کند ولی برای استفاده از اکسسوری‌هایی مثل کروات، دستمال گردن نیازمند صرف وقت بیشتری است، آقایان دپر از رنگ‌ها و جزئیاتی برای استایل خوشان استفاده می‌کنند که یک شخص معمولی از انجام دادن آن‌ها ناتوان است.

مرد با شخصیت شیک پوشی

مورد دوم 

یک آقای دپر پوشاکی متناسب با فصل بر تن می‌کند و سعی دارد که برای هر فصل، پارچه مخصوص همان فصل را بر تن داشته باشد، اینکار نشان می‌دهد که یک فرد چقدر لذت پوشیدن لباس و کاربرد آن را درک کرده است و حاکی از هوشمندی وی در نحوه ی انتخاب لباس‌هایش است. یک فرد عادی زمانی که یک شلوار خاکستری می‌بیند شاید در نزد خود بگوید:” این یک شلوار معمولی است!” اما یک فرد دپر، جنس همان پارچه را می‌تواند تشخیص بدهد.

آقای خوش لباس

نتیجه

هر صفتی در دنیای استایل نیازمند کسب دانش و مشاهده کردن بسیاری است. اینکه بتوانیم در استایل خودمان تغییراتی را انجام بدهیم نیازمند کسب اطلاعات بیشتر است. این مطالعه فقط خواندن کتاب نیست؛ بلکه ورودی های ذهنمان را باید بر روی دنیای پیرامونمان بگشاییم. این صفت حاصل تمامی تلاش‌های شما در جستجوی هویت خودتان خواهد بود. در این راستا از هر فرد یا چیزی که حس و حال دپر دارند استفاده کنید و درباره آن بخوانید و مهم تر از آن مشاهده کنید.

داشتن یک استایل دپر نیازمند ریز بینی و شناخت جزئیاتی مثل ساختار‌ها و جنس‌ها در دنیای فشن است.

پیام بگذارید