کاربرد رنگ قرمز

یکی از اشتباهات رایج در حوزه ی استایلینگ، زمانی اتفاق می‌افتد که به هنگام صحبت از رنگ‌ها در استایل، نسخه‌ای واحد برای همه در نظر بگیریم و بر اساس آن استایل انتخاب کنیم. این واحد بودن از آنجایی اشتباه است که رنگ‌ها در فرهنگ و آداب کشور‌های مختلف در سطح دنیا، معنا و مفهومی متفاوت دارند. روان شناسی رنگ‌ها مقوله بسیار مهمی است که استایلیست‌ها باید در مورد آن شناخت داشته باشند.

کافیست به رنگ قرمز توجه کنید، بسیاری از مردم جهان از رنگ قرمز برای نماد عشق استفاده می‌کنند، چینی‌ها آن را نماد شانس می‌دانند و از رنگ قرمز بر تن نوعروسان شان  استفاده می‌کنند. دقیقاً در مقابل، در آفریقا قرمز برای مراسم عزا استفاده می‌شود.

رنگ شناسی رنگ قرمز

به همین دلیل نمی‌توانیم با دیدن رنگ قرمز، به دور از علم و تحقیقات نسبت به موقعیت بگوییم که قرمز، یک رنگ شور و هیجان است.

روانشناسی رنگ قرمز در موضوعات فرا فرهنگی می تواند به این سه شکل دسته بندی شود.

  • جذابیت جنسی 
  • هدف گذاری و موفقیت در وظایف
  • برتری طلبی و رقابت 

پیام بگذارید