تام فورد کیست؟

تام فورد یکی از اسطوره‌های بزرگ دنیای فشن و استایل محسوب می‌شود، به طوری که هر حرفی که از او شنیده می‌شود توسط عده ی کثیری از افراد در صنعت فشن و استایل بی قید و شرط مقبول واقع می گردد.

این مقبولیت تام فورد ریشه در نوع فعالیت وی و تلاش های او در رشد برند گوچی و بعد‌ها برند خودش است. همه ما می دانیم که برای از خاک بلند کردن یک برندِ ورشکسته و رساندن آن به یک برند میلیاردی چقدر مطالعه و پشتکار نیاز است. تمامی این پشتکار باعث شده تا برند تام فورد بعد ها از دل تجربه‌های گوچی آفریده شود و رهبری بی بدیل چون تام فورد در دنیای استایل آقایان ظهور کند.

تام فورد

در این مقاله قصد داریم به چند قانون اصلی استایل آقایان از دید تام فورد نگاهی داشته باشیم و ببینیم که یک جنتلمن خوشپوش از نظر تام فورد، چه آیتم هایی باید در کمد لباسش داشته باشد؟

از نظر تام فورد یک جنتلمن باید شش ویژگی اصلی را در استایل خودش رعایت کند :

در نگاه اول زمانی که برخی از این موارد را مطالعه می‌کنید، شاید پیش خودتان فکر کنید که این مسائل ممکن است که بر روی استایل شخصی من تاثیر گذار باشد؟ باید به شما بگوییم که جواب این سوال بله است، ما قبلاً هم در مقالاتمان به این موضوع اشاره داشته ایم که برای ساخت استایل مناسب خودتان باید اول از توسعه فردی و مباحث مرتبط با رشد شخصیتی خودتان شروع کنید و از همه مهمتر باید دیسیپلین داشته باشید، پس لطفاً در هنگام مطالعه عناوین تنظیم شده، صبور باشید و با دقت بیشتری آنها را مطالعه کنید.

1. آرام باشید.

فشن و استایل همیشه تکلف‌های زیادی به همراه داشته و دارند. خیلی از قوانین دنیای فشن که شاید هم خود خوانده باشند و همچنان در دنیای استایل کور کورانه رعایت می‌شوند باید شناخته شوند وکار آمدی آن‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد.

این شناسایی باید توسط خود شما انجام گیرد و به پرسش‌هایی این چنینی پاسخ دهد که آیا این قانون یا ترند متناسب با استایل شما است یا خیر؟ آیا این قانون باعث معرفی بهتر شما می شود یا خیر؟ آیا این قوانین باعث آسایش روح شما می‌شوند یا خیر؟

و قطعاً در صورتیکه مثبت نباشند باید از استایلتان حذفشان کنید. تام فورد در این باره می گوید: استایل و فشن باید زندگی شما را بهبود ببخشند نه اینکه باعث استرس بیشتری بشوند. برای همین نفس بکشید، مراقبه کنید و چیز هایی را بیابید که برای استایل شما کار سازند و به شما کمک می‌کنند تا ذهنتان را پاک سازی کنید. قول می‌دهم بعد از این کار، همه ی قوانینی که در دنیای استایل وجود دارند، برایتان آسان خواهند شد.


2.پیراهن، یکی از ضروریات کمد لباستان است!

قبلاٌ هم درباره پیراهن‌ و برخی از ویژگی‌های آن، مانند نوارجا دکمه ای صحبت کرده بودیم. پیراهن‌، ساختار پایه ای لباس های شما را تشکیل می دهد. داشتن پیراهن‌های مناسب شرایط متفاوت، مثل پیراهن‌های مجلسی یا اسپرت و همچنین پیراهن‌های کژوال با ساختار های متفاوت برای هر آقای جنتلمنی واجب است.

از نظر تام فورد یک پیراهن سفید مرغوب از جنس پوپلین چیزی است که هر مردی باید از آن چند عدد در کمد لباسش داشته باشد. تام در این باره می گوید: “من ظرافت و شکنندگی پیراهن سفیدی که با یک کت و شلوار مشکی پوشیده شده است را دوست دارم“. این پیراهن‌ها همیشه زیبا به نظر می رسند و به طریقی باعث می شوند تا احساس سر زنده بودن کنم و فکر می کنم استایلی تو چشم و هوشمندانه ای دارم.”

ما هم در اینجا صحبت های تام فورد را در مورد، تعداد پیراهن ها تایید می‌کنیم، هر شخصی نیاز دارد که با توجه به شغل و موقعیت‌هایی که در آن قرار می‌گیرد، از پیراهن ها، در رنگها، مدل یقه های متفاوت و همچنین پلاکت‌ها ( نوار جا دکمه ای) در کمد لباس خودش داشته باشد، تا در مواقع ضروری، اگر یکی از آنها چروک و یا کثیف بود، بتواند از دیگری استفاده کند.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرده است: من به شخصه همیشه زمانیکه به همراه کت شلوار کراوات می‌پوشم، از سنجاق یقه هم استفاده می‌کنم. این کمی باعث تکبر و تظاهر به زیبایی است اما باعث می‌شود که در کت و شلوار کمتر محافظه کار به نظر برسیم.


3.کت و شلوار

کمد لباس هر آقایی یک شاهرگ اصلی دارد. تمامی ما از پدرانمان گرفته تا حتی نسل z، که به روز ترین و شاید کمی حتی سرکش از دنیای پوشش رسمی باشند نیز این شاهرگ را دارند و کت و شلوار بر تن می‌کنند. تمامی افراد باید صاحب حداقل یک دست کت و شلواری باشند که با برش‌هایی بسیار دقیق و دوختی تمیز و زیبا خیاطی شده باشد.

داشتن چند دست کت و شلوار که متناسب با اندام شما و استایل شخصی شما دوخته شده باشد، انعطاف زیادی حتی در ست کردن بیشتر با رنگ ها و سبک های متفاوت به شما خواهد داد.

فورد درباره کت و شلوار عقاید زیادی دارد و می‌گوید : امروزه تعداد کمی از کت و شلوار ها اسلیم فیت هستند که دارای یقه برگردان‌های باریک اند که زیبایی ندارند و بد تر از همه، کت های کوتاهی هستند که باسن شما را در پشت به دو قسمت تقسیم می کنند و پوشش کاملی از ناحیه باسن را ارائه نمی‌دهند.

نظر تام فورد درباره کت شلوار

تام فورد تاکید دارد که: “من کت و شلوار‌های بدون ساختار را دوست ندارم و ترجیح می‌دهم تا به آرامی در آغوش گرفته شوم (منظور او از این حرف این است که، در داخل کت و شلوار به خوبی قرار بگیرم و اندازه ای فیت داشته باشد) من شانه های بزرگ و یقه برگردان های پهن را بیشتر دوست دارم.

“من فکر می‌کنم که یک کت و شلوار باید باعث شود تا شما جوان تر و آراسته تر دیده بشوید. یک کت و شلوار باید شانه های شما را پهن تر نشان بدهد و نمایی کوچک تر از خط کمر و باسن نمایش دهد.”


4.کت جیر

قبل از اینکه این پاراگراف را که مختص کت‌های جیر است و تام فورد در مورد آن صحبت کرده است را بخوانید، شما می توانید مقاله ی مرتبط با لایه بندی در پاییز را مطالعه کنید، در این مقاله ما در مورد کت های جیر و نحوه لایه بندی و ترکیب آنها با لباس‌های دیگر صحبت کرده ایم.

جیر یا چرم وفادار ترین متحدان هر آقایی هستند که اگر مراقبت خوبی از آن‌ها به عمل آورید، می‌توانند برای شما سال های طولانی کاربردی باشند. در تهیه جیر باید به پوست حیوان و قسمتی از بدن آن که چرم تهیه شده است، دقت کنید که جیر‌های گاوی مستحکم تر و سفت ترند اما انعطاف کمتری دارند و سنگین ترند.

همین موضوع باعث شده است تا از آن ها در تولید کفش‌ها یا بوت ها و کت‌ها استفاده کنند اما جیر‌هایی که از بز یا گوسفندان تهیه می‌شود نرم تر، سبک تر و منعطف ترند و در ساخت اکسسوری یا لباس هایی که نیاز به ریزه کاری بیشتری دارند استفاده می‌شوند.

تمامی این نکات گفته شد تا شما در حین خرید یک کت به دنبال کت جیری بروید که کیفیتی خوب از پوست گاو یا گوساله را داشته باشد یا در خرید دستکش‌های جیر به سمت جیر های گوسفندی بروید. این موضوع باعث خواهد شد تا البسه ی تهیه شده ی شما مادام العمر باشند.

نظر تام فورد درباره استایل خودش با جیر

تام فورد در ارتباط با جیر می گوید: من دو ظاهر دارم. یک ظاهر شهری که اغلب یک کت و شلوار مشکی با بوت های مشکی است و یک ظاهر بیرون از شهر یا روستایی که شامل تنالیته های متفاوتی از قهوه ای تیره است. من عاشق کت جیر قهوه ای تیره ام. از نظر من جیر قهوه ای یک آیتم کلاسیک است و تا آخر عمر برای شما باقی خواهد ماند اما باید حواستان به اضافه وزنتان باشد و طریقه ی مراقبت صحیح و برس کشی منظم جیر را بدانید.

این نکته مهم وزن به این دلیل است که در انتخاب یک کت جیر باید سعی کنید کاملاً بر روی بدنتان بخوابد و فیت باشد. از طرفی بافت جیر هیچ گاه کشسانی ندارد و در صورتی که اضافه وزن داشته باشید فرم کت جیر از بین خواهد رفت و در زبان عامیانه جیر شما شکم خواهد انداخت که نمایی جالب ندارد و ظاهری فرسوده و کهنه ای خواهید داشت.


5. تاکسیدو

داشتن یک تاکسیدو برای مراسمات و رویداد های رسمی برای آقایان واجب است. البته در کشور ما این موضوع کمی مهجور مانده است و توجه زیادی به آن نمی‌شود. هر آقای جنتلمنی باید بداند که در مراسمات رسمی و غیر رسمی از چه نوع کت و شلواری باید استفاده کند. به عقیده تام شب تنها زمانیست که آقایان می‌توانند به طرز با شکوهی لباس بپوشند و همچنان کلاسیک و شیک به نظر برسند. تام حتی مخمل را نیز در تابستان هم می‌پوشد و بر عقیده او هیچ چیزی به خوبی مخمل رنگ پذیری ندارد و غنی به نظر نمی رسد.

تاکسیدو، در اروپا بیشتر به عنوان یک درس کد، برای مراسم رسمی مانند عروسی و یا فرش قرمز به کار می رود، تاکسیدو با کت و شلوار فرق دارد، شما زمانی که از یک تاکسیدو صحبت می‌کنید بهتر است دیگر از واژه ی کت و شلوار همراه آن استفاده نکنید، خود تاکسیدو ها شامل پوشش های ظهر و شب است و یک موضوع جداگانه ای است که در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 


6. از عطر ها هراسان نباشید.

حس بویایی یکی از حافظه‌هایی است که بسیار قوی عمل می‌کند و ما به ندرت یک بو یا رایحه را چه بد چه خوب، فراموش می‌کنیم. از این رو یک عطر خوب می‌تواند امضای کاری شما باشد و با آن خودتان را معرفی کنید و در اذهان مردم ماندگار شوید.

تام فورد درباره ی عطر ها می گوید: “من همیشه تمایل دارم تا عطر بسیار زیادی استعمال کنم و آن ها را در طول روز با هم تلفیق می‌کنم”.

علاقه تام به عطر آنقدر زیاد است که خاطر نشان می کند که نیازی نیست بگوید که هم در خانه و هم در دفتر کارش، حدود هر شش متر یک شیشه ادکلن قرار دارد. او می گوید که در آخر روز، من بیشتر شبیه به یک Potpourri یا شیشه خوشبو کننده گیاهان ام که در حال راه رفتن است.

تام فورد تاکید می کند که فقط یک ادکلن عالی انتخاب کنید. یک ادکلن عالی باعث می شود تا هیچ کسی درباره این که بیش از حد از آن زدید، شکایتی نکند و به جای آن بیشتر تمایل خواهند داشت که نزدیک گردن شما بیایند و یک نفس عمیق بکشند و در اطراف شما باشند که می تواند یک حرکت جذاب برای شما باشد و حتی گاهاً بد و ناخوشایند. این موضوع بسته به این که با چه کسی هستید و چه نوع شخصیتی دارید متغیر است اما در کل از داشتن یک عطر قدرتمند غافل نشوید.

همچنان باید اضافه کنیم که ما، مقاله ای برای معرفی عطرو ادکلن های تابستان داخل سایت داریم که شما می توانید با برخی از آنها آشنا شوید، قطعاٌ دنیای عطرو ادکلن بسیار گسترده است و عطر های بسیاری برای معرفی وجود دارند، شما هم می توانید عطر ها و ادکلن هایی که می شناسید را با رایحه ی آنها، در قسمت دیدگاه و نظرات برای دیگران معرفی کنید.

 

2 نظرات

  • عطی

    آگوست 6, 2022 - 1:20 ق.ظ

    چقدر عالی مینویسیدددددد
    لذت بردم

    • سینا نیک نهاد

      آگوست 7, 2022 - 7:14 ب.ظ

      ممنون از شما. باعثه خوشحالیه

پیام بگذارید