در دنیای اکسسوری‌ها به خصوص برای آقایان ساعت‌ها نماد مردانه ای از یک آقای شیک هستند. وقت شناسی و زمان برای هر آقایی و استایل شخصی او مهم است. ساعت‌ها یکی از قلب‌های تپنده ی هر استایلی هستند که با تیک تاک خود پویایی را به سبک هر فرد می‌بخشند. یک ساعت خوب می‌تواند عمری طولانی تر از چندین نسل داشته باشد و بین افراد یک خاندان دست به دست شود و به ارث بماند.

قوانین استفاده از ساعت آقایان

برای یک ساعت خوب سرمایه گذاری کنید.

مطمئن باشید سرمایه گذاری بر سر یک ساعت خوب بسیار پایدار خواهد بود. یک ساعت با کیفیت، عمری بیش از شما می‌تواند داشته باشد!

این موضوع آنجایی ثابت می‌شود که شما می‌توانید آن را به عنوان یک اکسسوری آنتیک در بین نوادگان خود برای نسل های بعدی به ارث بگذارید. یک ساعت خوب در وهله اول باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. در خرید ساعت باید به موتور آن و مکانیسم‌های رقاصک‌ها و چرخ دنده‌های آن دقت کنید.

یک ساعت خوب همانطور که مستلزم صرف هزینه است، نیازمند مراقبت نیز می‌باشد. نحوه‌ی عملکرد موتور و چرخ دنده‌های ساعت‌ها باید هر از گاهی توسط یک فرد مجرب یا ساعت ساز کنترل شود. در مراقبت از ساعت‌ها همچنین باید در نظر داشته باشید که از تماس آن‌ها با مایعاتی چون الکل و شوینده‌ها بپرهیزید. این موضوع قطعاً در کیفیت بند‌ها و فلزات استفاده شده در ساعت‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

ویژگی ساعت خوب

برای بسیاری از آقایان صاحب سبک، ساعت‌ها جزئی از سرمایه‌های آن ها هستند. اما برخلاف آنچه که فکر می‌کنید، یک ساعت برای تبدیل شدن به یک یادگاری، آنقدر‌ها هم نیاز نیست گران باشد.

معنی دار بودن ساعت‌ها را استایل شخصی هر فردی و شخصیت وی می‌سازد. درست است که بعضی از اقلام با صرف پول بیشتر، کیفیتی بهتر به شما ارائه خواهند داد اما یک ساعت خوب با قیمت مناسب هم می‌تواند همان کارایی را داشته باشد که یک ساعت چند میلیون تومانی دارد.

این ساعت مناسب، شاید ارزشی برای نسل بعد شما داشته باشد که به دلیل دقت و توجه شما به استایل شخصی و نوع پوشش شما، بعد‌ها در آینده ارزشمند خواهد شد. این موضوع زمانی ثابت می‌شود که یکی از نوادگان ساعتی از پدر بزرگ یا پدر جدش به ارث می‌برد و از صمیم قلب خوشحال است. این خوشحالی از روی ارزشمندی ساعتی ست که در طول سالیان دراز به دقت مراقبت شده و در استایل‌های متفاوتی در پدرانش دیده شده است. این ساعت در واقع اصالت را منتقل می‌کند.

اکسسوری ساعت

قوانین پوشیدن ساعت ها

1. ساعت را بر روی مچ دستی ببندید که فکر می‌کنید متناسب شماست.

این قانون که ساعت همیشه باید بر روی مچ دست چپ بسته شود یا بر روی دست غیرغالب شما باشد تقریبا منسوخ شده است.

این شما هستید که باید تشخیص دهید با کدام دست راحت ترید. قانون کلی قدیمی که در این باره وجود دارد این است که ساعت را بر روی مچ دستی ببندید که زیاد در کانون توجه نیست و شما در هنگام نوشتن یا فکر کردن تماس چشمی مداومی با ساعت نداشته باشید. این موضوع می تواند ناخودآگاه باعث عجله کردن شما و کاهش کیفیت تمرکز‌تان شود.

ساعت دست چپ باشه یا راست

2. متناسب با اوقات روز ساعت هایتان را انتخاب کنید.

ساعت‌های تیره تر مثل بند‌های سیاه یا قهوه ای تیره متناسب با رویداد های شبانه هستند اما در طول روز بهتر است از ساعت هایی با بند‌های روشن تر مثل خاکستری یا سفید استفاده کنید. این قانون‌ها ریشه در استایل‌های به روز زمانه خود دارند و البته که همچنان در جاهای متفاوت نیز کاربردی‌اند اما یقیناً وحی منزل نیستند.

شکستن این قوانین گاهی خالی از لطف نیست و حتی شاید به نوآوری منجر شود. با توجه به نیازتان در استایل که چه چیزی مکمل ظاهرتان خواهد بود، از قوانین بهره ببرید.

ساعت بند چرم یا استیل

3. به یاد داشته باشید ساعت متناسب با کت و شلوار بپوشید.

یک کت و شلوار رسمی همانطور که از اسمش پیداست سبکی رسمی دارد. برای کت و شلوار‌ها سعی کنید از ساعت های بند فلزی استفاده کنید. البته در انتخاب رنگ فلز ساعت تان به رنگ پوستتان نیز دقت کنید. فلز ساعت شما باید با رنگ فلز اکسسوری‌های دیگر ظاهرتان یعنی دکمه سردست‌ها یا پین کراوات و انگشتر‌ها و حلقه‌های تان همخوانی و هماهنگی داشته باشد. یک ساعت طلایی جلوه‌ی زیبایی با حلقه‌های نقره ای یا پلاتین شما نخواهد داشت.

در ست کردن ساعت ها با سایر اکسسوری ها سعی کنید مینیمال باشید. دستبند زیادی یا بسیار شلوغ و حجیم شاید زمانی ترندی بود اما یک اکسسوری مینیمال هیچ وقت از مد خارج نمیشود و همیشه به روز است. به بی انتها بودن فکر کنید.


4. اگر در یک جلسه یا در یک رویداد اجتماعی هستید، ساعت خود را به وضوح در مقابل دیگران چک نکنید.

چک کردن مداوم ساعت نشان می‌دهد که مشغله های دیگری هم در ذهن دارید که بر حضور فعلی شما اولویت و ارجحیت دارند. این کار کمی با عرف رفتاری یک آقا منافات دارد و مناسب اتیکت افراد نیست.

اتیکت استفاده از ساعت

5.ساعت های اسپرت خود را از کلاسیک جدا کنید.

همان طوریکه برای ورزش صبحگاهی هیچ گاه با کت و شلوار در باشگاه حاضر نمی‌شویم؛ به دست داشتن یک ساعت اسپرت با پوشش رسمی هم می‌تواند عجیب به نظر برسد.

شما باید ساعت مورد استفاده خود را متناسب با فعالیت روزانه انتخاب کنید. سعی کنید نوع ساعت‌تان را با نوع فعالیت خودتان مطابقت دهید. ساعت‌های ورزشی با لباس‌های ورزشی، ساعت‌های بند چرمی با لباس‌های بیزینس کژوال و حتی اسمارت کژوال و ساعت‌های بند فلزی یا چرم مشکی با کت و شلوار یا لباس‌های متناسب با مجلس‌های شبانه باید پوشیده شوند.

قوانین ساعت پوشیدن

6. به اندازه ساعتتان دقت کنید.

در سال های گذشته، ساعت‌های بزرگ در استایل مردانه به یک هنجار تبدیل شده‌ بودند. این روند فقط یک هدف را دنبال می کرد: فریاد زدن برای جلب توجه!

یک ساعت بزرگ، مچ دست شما را کوتاه تر نشان می‌دهد، تناسب کل لباس شما را از بین می برد و به سادگی با لباس شما ست نمی شود. توصیه ما برای انتخاب ساعت های مردانه به طور عمومی ساعت هایی با قطر 38 تا 42 میلی متر هستند. در انتخاب ساعت ها به دور مچ خود دقت کنید. یک مچ بزرگ با یک ساعت با قطر کوچک جلوه متناسب نخواهد داشت.

اندازه ساعت چقدر باید باشد؟
در پوشیدن ساعت ها به بزرگی طول بند نیز دقت کنید. دامنه ای که ساعت شما بتواند بر روی مچ دستتان حرکت کند حدود 5 سانتی متر از قاعده مچ دست باید باشد. یک ساعت بزرگ که تا وسط ساعد دست هم می افتد جالب نخواهد بود

7.از تجملات گرایی بیش از حد بپرهیزید.

اگر یک هنرمند دنیای موسیقی هستید، پوشیدن یک ساعت الماس می‌تواند همانطور که می‌خواهید توجه بیشتر را به سمت شما بکشاند. اما جایی در کمد یک آقایان خوش لباس ندارد. مانند یک ساعت بزرگ، الماس‌ها و جواهرات زرق و برق‌دار، فریادی برای جلب توجه هستند. این تیپ ساعت‌ها، مخاطبان را از بقیه لباسهایتان منحرف خواهند کرد.

بیشترمردم به جای اینکه بپرسند که ساعتتان چه نوع ساعتی است، از واقعی بودن آن سوال خواهند کرد.

استفاده از الماس یا سایر سنگ های زینتی در ساعت ها به صورت کوچک و ظریف می تواند ویژگی‌های ساعت شما را بدون جار زدن برای جلب توجه افزایش دهد. در انتخاب ساعت ها متعادل باشید. یک ساعت با سنگ های بسیار زیاد قطعا برای یک فرد با استایل کژوال می تواند سوال برانگیز باشد.

البته برند های بسیاری در دنیای اکسسوری ها، ساعت هایی با شمایل پر زرق و برق می سازند که اغلب آن ها دست سازند و بدین معنی نسیت که کاربردی نباشند. این ساعت ها متناسب با شرایط و افراد خاصی طراحی می شوند و بیشتر برای هنر نمایی برندها ساخته می شوند.


8. یک ساعت را هر روز نپوشید.

استفاده مکرر از یک ساعت به فرسودگی آن بیشتر دامن خواهد زد. این موضوع حتی در ساعت های بند چرمی بیشتر مشهود است. چرم فرم خود را سریعتر از دست خواهد داد.

از طرفی حتی اگر یک ساعت دارید این ساعت همیشه متناسب با تمامی لباس‌های شما و فعالیت‌های شما نیست. پیشنهاد می‌کنیم سعی کنید کالکشنی بسیار کوچک از ساعت‌های متناسب با استایل هایتان تهیه کنید. از سرمایه گذاری در ساعت‌ها هراسی نداشته باشید.


9. سعی کنید فلزات و رنگ‌های استفاده شده در ساعت تان را با بقیه آیتم هایی که بر تن دارید هماهنگ کنید.

به رنگ سگک‌های کمربند، سگک کفش، حلقه‌ها، میله‌ها یا سنجاق‌های یقه و دکمه‌های سرآستین توجه کنید و ساعتی را از جنس فلز آن ها انتخاب کنید.

برای مثال طلای زرد را با طلای زرد یا فلزات هم رنگ آن بپوشید. وقتی کت و شلوار مشکی می‌پوشید از بند قهوه ای استفاده نکنید. به طور خاص بر روی جسورترین قسمت‌های ساعت تمرکز کنید. رنگ بند، رنگ فلز و حتی رنگ صفحه بیشترین توجه‌ها را در اکسسوری‌ها به سمت خود جلب می‌کنند. اما در آخر این شمایید که تصمیم می‌گیرید چه چیزی را با هم ترکیب کنید.

ساعت مچی

نتیجه

تمامی قوانین در دنیای استایل بنا بر هنجار‌هایی ساخته شده اند که در طول زمان‌های متفاوت ترند می‌شوند اما در نهایت این شما خواهید بود که انتخاب کنید کدام قانون متناسب استایل شماست. کدام قانون با سبک شما بهتر است و در این مورد کدام ساعت و اکسسوری شما را بهتر معرفی می‌کند.

پیام بگذارید