رنگ کت و شلوار فقط مشکی نیست!

در دنیای استایل آقایان، درسته که مشکی حس قدرت و محافظه کارانه ی بسیار زیادی در سبک پوششی آقایان ایجاد می‌کند، اما هیچ وقت انتخاب اول شما نباید باشد.

کت و شلوار یکی از زیبایی‌های مردانه است که هنوز هم در این دوره از زمان اهمیت خود را از دست نداده است. درست است که ما شاهد این هستیم که روز به روز، افراد کمتری به سمت این نوع پوشش می‌روند اما یک فرد درصورتیکه خواهان تاثیر گذاری بیشتری در نحوه بیان هویت خود باشد، قطعاً در اولین گزینه به داشتن کت و شلوار در استایل خود فکر خواهد کرد. اما یک آقا باید چه رنگ‌هایی را در کمد کت و شلوار خود داشته باشد؟


چه رنگ‌هایی را باید انتخاب کنیم؟

وقتی به کت شلوار و دنیای کلاسیک فکر می‌کنیم، اغلب، رنگ‌هایی که به ذهنمان خطور می‌کند ذغالی، سرمه ای یا مشکی هستند. یک کت و شلوار با این رنگ همیشه کلاسیک، مطمئن و همه کاره هستند و هر دو این رنگ‌ها، اکثریت قریب به اتفاق بیشترین رنگ‌های فروخته شده کت و شلوارهای امروزی اند، این دو رنگ، به دلیل پذیرش گسترده شان در محیط کاری، یک تطابق بسیار عمیق با پوشش روزمره آقایان نیز ایجاد کرده اند.

همه ما موافق هستیم که یک کت و شلوار سرمه ای یا ذغالی اگر به خوبی دوخته و در استایل ترکیب شود، می‌تواند ظاهری خیره‌ کننده از شما بسازد، اما تعداد زیادی از رنگ دیگر نیز وجود دارند که نباید از توجه تان به دور باشند.


برخی رنگ‌ها باعث خواهند شد که البسه شما از حس و حال یونیفرم بودن خود خارج شود و بیشتر به فردیت شما اذعان داشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، ما رنگ‌های مناسب کت و شلوار را که هر آقایی به آن‌ها نیاز دارد، در این مقاله توضیح داده شده اند و تلاش کرده ایم توصیه‌هایی در مورد نحوه و زمان پوشیدن آن‌ها ارائه کنیم تا به کمد لباس شما، پویایی و فردیت بیشتری بخشیده باشیم.

ما معتقد هستیم که یک کمد لباس منعطف، نباید فقط پر از رنگ‌های خنثی باشد. به بیانی دیگر داشتن یک کمد لباس که تمامی آیتم‌های آن از رنگ هایی چون سفید و سیاه و چرخه ی رنگی خاکستری انتخاب شده اند و شاید در بهترین حالت آیتم‌های کرمی، قهوه ای و یا آبی به آن اضافه شده اند.

دلیل انتخاب کت و شلوار رنگی

کارایی آنچنان بالایی در ایجاد یک استایل منحصر به فرد نخواهند داشت. درست است که خواهید توانست در موقعیت‌های زیادی به راحتی و بدون تفکر لباس بپوشید اما تلفیق هوشمندانه سایر رنگ ها ، بیانگر هویت شما خواهد بود. قطعا سایر رنگ ها در چرخه ی رنگی بی دلیل به وجود نیامده اند!


کت شلوار ذغالی

رنگ ذغالی را به سختی می‌توان به عنوان یک تک رنگ تعریف کرد، زیرا انواع سایه ها و تفاوت‌های ظریف زیادی در این رنگ محبوب وجود دارد. اینکه بگوییم نمی‌توانید به اندازه کافی کت و شلوار ذغالی داشته باشید، جمله ای بر پایه ی حقیقت است، زیرا آنها نه تنها برای یک محیط اداری روزانه، بلکه برای ظاهرهای غیررسمی و اسمارت کژوال، نیز عالی به نظر می رسند.


تنالیته رنگ ذغالی

اینکه آیا رنگ‌های زغالی روشن‌تر یا تیره‌ تر را ترجیح بدهید به سلیقه شما بستگی دارد. اما معمولاً، هر چقدر از تُن‌های تیره‌ تر این رنگ استفاده کنید، به سمت پوشش‌های مناسب موقعیت بیزینس کژوال بیشتر حرکت خواهید کرد. نکته مهم دیگر در انتخاب این رنگ، جنس خود پارچه است. بدون در نظر گرفتن اینکه چه نوع کت و شلواری می‌خواهید از این رنگ پارچه داشته باشید، باید به دو نکته مهم دقت کنید.

1.نمای پارچه

2.برش

به یاد داشته باشید یک پارچه پشمی ذغالی کاملا براق یک فاجعه است. همچنین درباره برش آنها باید بگوییم که نحوه برش بسیار مهم است. ما همیشه به برش فوق العاده ظریف اشاره کرده ایم. چیزی که تکرارمجدد آن، باز هم کم است.

در عوض، اگر می‌خواهید به سراغ پارچه‌ای بروید که بافت خاصی داشته باشد و با تفاوت‌های ظریف رنگی اش، جلوه بیشتری داشته باشد، فلانل برای این کار ایده‌آل است، زیرا اغلب از تار و پود هایی بافته می‌شود که الیاف پشم طولانی‌تری دارند و استفاده ظریف از نخ های رنگی دیگر در بافت آن، رنگ های ذغالی را زنده و پویا می سازد که قطع به یقین برای یک ست پاییز/زمستان و یا حتی پوشیدن آن به صورت جداگانه ایده آل خواهند بود.


کت شلوار سرمه‌ای یا Navy Suit

یک رنگ بی بدیل برای ساخت یک کت و شلوار، همیشه سرمه ای بوده است. سرمه ای، رنگ اساسی و ضروری کمد لباس یک آقا است که به رنگ قدرت نیز مشهور است.

برخلاف رنگ ذغالی که وقتی کمی درخشش دارد، بی ارزش و ارزان به نظر می‌رسد، سرمه ای می‌تواند به صورت بسیار جزئی براق باشد. البته که تاکید می‌کنیم فقط بسیار جزئی براق باشد، زیاده روی در نمای براق یک پارچه، انقدرها هم که فکر می‌کنیم، آن را جذاب نخواهد کرد. رنگ سرمه ای مات ظاهر و بافتی تقریباً «خشک» دارد که می تواند در ماه های تابستان نیز عالی به نظر برسد، به خصوص در پارچه های بافت حصیری که مظهر اصلی آن را می توانیم در پارچه های Hopsack مشاهده کنیم.


کت و شلوارهای سرمه ای، ترکیبی بسیارتمیز و درخور با یک پیراهن سفید ایجاد می‌کنند، البته در صورتیکه که نمی‌خواهید زیاد بر تضاد سفید و آبی در استایل تان تمرکز داشته باشید، یک پیراهن آبی روشن (آسمانی) نیز برای داشتن یک ترکیب تُنال می تواند گزینه مناسبی باشد.

از آنجایی که رنگ سرمه ای همیشه همه کاره است، به شما این امکان را می‌دهد که از رنگ های متضاد شارپ و تیز در کراوات و پوشت خود استفاده کنید، بنابراین خجالتی نباشید و از درخشش نارنجی، زرد یا قرمز در برابر پیچیدگی های رنگ سرمه ای بهره ببرید و از اکسسوری‌هایی با رنگ‌های متضاد استفاده کنید. ترکیب این رنگ ها با پارچه های پشمی سرمه ای معجزه خواهد کرد.


کت و شلوار سرمه ای با چه کفشی ترکیب بهتری ایجاد می‌کند؟

شاید سوال خیلی از ما ها این باشد که در ست کردن یک کت و شلوار سرمه ای از چه کفش هایی باید استفاده کنیم؟ که در پاسخ باید خاطر نشان شویم که موقعیتی که می‌خواهید در آن حاضر شوید، پاسخ گوی سوال شماست. در سبک پوشش‌های اسمارت، داشتن یک اسنیکرز سفید می تواند جلوه زیبایی داشته باشد، اما اگر می‌خواهید بیشتر به سمت رسمی بودن حرکت کنید یک جفت کفش آکسفورد چرمی مشکی، دابل مانک های فندقی و یا هشترک های قهوه ای سوخته یا روشن می‌توانند تکمیل کننده استایلتان باشند.

ما در مقاله ای جداگانه به معرفی کفش های رسمی پرداخته ایم و اگرشناختی از اسامی که گفته می شود، ندارید، می توانید با مراجعه به مقاله معرفی کفش های رسمی آقایان آن را مطالعه کنید.


کت شلوار سبز

با وجود اینکه طول موج رنگ سبز، برای چشم انسان، راحت ترین رنگ قابل مشاهده است، عجیب است که این رنگ در دنیای کت وشلوار از محبوبیت کمتری برخوردار است. به طور معمول، شما می توانید پارچه های زیادی با رنگ‌های سبز پیدا کنید، تویید‌های (tweed) سبز رنگ مخصوصاً سبز کاهویی و یا زیتونی زیبایی‌های خاص خود را دارند اما کت و شلوار سبز در واقع چیز کمیابی است.

کت و شلوار رنگ سبز

رنگ های سبز تیره چه از نوع زیتونی و یا جنگلی و همچنین خزه ای، می‌توانند در کت و شلوار های از جنس لینن، بسیار با وقار به نظر برسند. البته ماهیت لَخت و نرم پارچه‌های لینن هم که باعث می‌شود که قابلیت رنگ پذیری خوبی از خودشان نشان بدهند در جلوه یک کت وشلوار سبز رنگ بی تاثیر نیست.

توصیه می‌کنیم برای ماه‌های گرم سال به دنبال مدل‌های سینگل برستد بدون ساختار با رنگ های سبز روشن باشید. رنگ سبز نعنایی یا Mint یکی از شاخص ترین سبز‌هایی است که می‌توانیم به شما پیشنهاد بدهیم. سبز هم به مانند سرمه ای یک رنگ همه کاره است.

پیشنهاد برای استفاده از رنگ سبز در استایل

برای فصول سرد سال:

از تُن‌های سبز تیره مثل سبز‌های زمردی یا به رنگ تمساح، بهره ببرید که رنگ هایی چون قهوه ای تیره، بژ و یا ته رنگ‌های آجری می‌توانند مکمل آن ها باشند.

برای فصول گرم سال:

می توانید به سراغ سبز‌های روشن تر بروید که با قهوه ای فندقی، نسکافه ای، بژ یا کرم‌های مایل به سفید و خاکی، تعادل ملایم تری را در استایلتان ایجاد خواهند کرد. این رنگ‌ها در اکسسوری‌های شما ظاهری خلاقانه و نشات گرفته از طبیعت خواهند ساخت که حاکی از قدرت بصری شما و الهام گرفتن شما از محیط پیرامون تان می‌تواند باشد.


کت شلوار قهوه‌ای

زماینکه سخنی از رنگ قهوه ای به میان میاید، تنها پاسخ کوبنده و بدون مناقشه، لینن تنباکویی است. یک کت وشلوار تنباکویی، می‌تواند یک رمز موفق کمد لباس شما به سبک اروپایی باشد که حتی در تابستان نیز استایل شما را یک سر و گردن بالا تر نشان خواهد داد. خانواده رنگ قهوه ای با وجود اینکه در کت و شلوار‌های رسمی نیز به کار برده می‌شوند و به رنگ دنیای تجارت معروف اند، در فرم‌های بدون ساختار و کت وشلوار های آزاد و راحت نیز جلوه گری به خصوصی دارند.

رابطه  کت وشلوار قهوه ای و زیبایی آن با پارچه لینن

لینن داستان طولانی دارد و در کشور‌های زیادی تولید می‌شود که یکی از خاص ترین کیفیت‌های آن در ایرلند و بلژیک نساجی می شود. لینن ها سبک وزن و قابلیت تنفس پذیری زیادی دارند که اغلب حتی با گذر زمان نیز کیفیت شان بهتر می‌شود. چروک شدن لینن را باید همیشه به جان بخرید. یک کت وشلوار لینن خوب همیشه چروک می‌شود و اگر کت و شلواری از این جنس تهیه کردید که چروکی در کار نبود، احتمالا لینن نخریده اید.

این چروک شدن ها با شیک پوشی ایتالیایی رابطه مستقیمی دارند. یک کت و شلوار تنباکویی از جنس لینن، حس و حال ییلاق های اروپایی را می تواند به استایل شما اضافه کند.


قهوه ای تنباکویی نیز متحدان زیادی از رنگ‌ها را در ترکیب شدن دارد. توصیه می‌کنیم برای شروع به سراغ رنگ‌های سفید و یا پاستل‌هایی، کم رنگ چون پیراهن های صدفی رنگ بروید و با یک کراوات بافته شده با طرح های برجسته یا رنگ‌های روشن تری از خانواده کرم و نارنجی استایل تان را تکمیل کنید. یک جفت کفش لوفر سرمه ای یا زیتونی می‌تواند حرف آخر را در استایل تان بزند اما تیر خلاص را می‌توانید با یک جفت لوفر جیر شتری شلیک کنید.

در ریل بمانید!

همچنین اگر خواستار حرکت بر روی ریل قطار کژوال هستید و می‌خواهید از ایستگاه‌های پوشش‌های اسمارت کمی فاصله بگیرید، پیراهن تان را با یک تی شرت سفید عوض کنید تا کمی از فضای رسمی بودن دور شوید. برای کفش‌ها نیز مثل همیشه پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ اسنیکرز های سفید بروید. با اینکار استایل تان از سختگیری‌های پوششی شمال اروپایی به گرما و به صمیمیت جنوب ایتالیایی نزدیک تر خواهد شد.

یکی از دلایلی که در متن ها از پوشش های کشور های اروپایی صحبت می‌کنیم، این است که برخی از آیتم‌های لباس رابطه ی مستقیمی با آداب لباس پوشیدن‌های کشور های اروپایی دارد و می توان به عنوان یک نماد از آنها یاد کرد، شاید این موضوع را در انتخاب اسامی آنها نیز متوجه شده باشید.


کت شلوار عاجی

به طور معمول، یکی از رنگ‌هایی که همیشه با کت وشلوار های تابستان گره خورده است، رنگ عاجی و یا سایر تُن های رنگ سفید است. کت و شلوار های عاجی بهترین شکل و شمایل خود را زمانیکه از پارچه‌های لینن یا ترکیباتی از لینن و ابریشم دوخته می‌شوند، نشان می‌دهند و حتی کمی براق بودنشان نیز می تواند حاکی از کیفیت خوب نخ ابریشمی باشد که در نساجی آن ها استفاده شده است. اما زمانی که آن ها را بر تَن دارید مطمئن شوید که هیچ کودکی با شکلات یا سس کچاپ در اطرافتان نیست!

این حرف ما به معنای مراقبت بیشتر از رنگ‌های روشن مانند سفید و یا سفید عاجی است.

نحوه ترکیب کت شلوار عاجی

در روز‌های گرم تابستان سعی کنید ظاهرتان را با یک پیراهن سفید یا رنگ‌های پاستلی ساده نگه دارید. این موضوع به خنک ماندن شما قطعاً کمک خواهد کرد. همچنین برای اکسسوری‌هایی چون کراوات و پوشت به سمت رنگ های متضادی چون قهوه ای بروید و یک کراوات بافتنی سبک وزن انتخاب کنید.

در تلفیق کفش هایتان هم در راستای اکسسوری‌هایتان از دیگر ته رنگ های قهوه ای یا کرمی استفاده کنید وحتی اگر می‌خواهید پوششی کژوال داشته باشید یک جفت اسنیکر جیر شتری یا قهوه ای رنگ می‌توانند بسیار گزینه های انتخابی شما باشند. اسنیکرز های سفید هم انتخاب مناسبی اند اما به این دقت داشته باشید که گاهی ظاهری بیش از حد سفید برایتان خواهند ساخت.


فیت و اندازه کت شلوار عاجی

در انتخاب فیت کت و شلوار‌‌های عاجی یا هر رنگ دیگری از خانواده سفید کمی تعلل داشته باشید و از کت و شلوار های تَنگ دوری کنید. رنگ سفید به دلیل بازتاب نوری که از خود دارد به اندازه کافی حجم بدنی شما را به چشم مخاطبتان خواهد رساند، پس از کت و شلوار های تنگ این رنگ، بر حذر باشید.

در انتخاب اکسسوری‌هایتان می‌توانید به سمت کفش‌های مشکی نیز بروید اما به یاد داشته باشید که به یکباره ظاهر سفیدتان را فقط با یک کفش مشکی خراب نکنید و برای بهتر شدن استایلتان اگر مایلید از کفش مشکی استفاده کنید، سایر اکسسوری‌هایتان را نیز مثل کلاه، کراوات و کیفتان از رنگ مشکی انتخاب کنید.

ست کردن مشکی در حالت جزئی با رنگ عاجی شاید کمی سخت باشد و اگر به درستی انجام نشود شاید خودتان را شبیه به یک پاندا کنید.


کت شلوار پاستلی

بنا به دلایلی، حتی تصور پوشیدن کت و شلوار پاستلی، ترس را در دل برخی از مردان بر می انگیزد. گویی صرفاً فکر پوشیدن صورتی روشن، سبز پسته ای یا آبی آسمانی به نوعی هویت آنها را از بین می‌برد.

البته این موضوع در زمان های قدیم شاید نشات گرفته از زنانه و مردانه خواندن برخی رنگ ها باشد اما امروزه می دانیم که اینچنین قید و بند هایی در دنیای استایل بی معنی و سخیف تلقی می‌شوند. به یاد داشته باشید، کت و شلوارهای پاستلی، نشانگر یک مرد با اعتماد به نفس و خلاقیت اند که ملاک های زیبایی‌شناسی را به خوبی بر اساس خود انگاره اش کنار هم چیده است.

کت شلوار به رنگ پاستلی

البته که ما هم در اینجا از رنگ های پر زرق و برق عجیب و غریب صحبت نمی‌کنیم و بیشتر منظورمان را به رنگ هایی چون آبی آسمانی یا لاجوردی روشن و یا صورتی کم رنگ معطوف می کنیم که با یک کراوات تیره تر و پوشت متضاد پوشیده شده اند و ظاهری زیبا و کم رنگ از شما ساخته اند. این ترکیب ها می‌توانند برای مهمانی های تابستانی با درس کد اسمارت مناسب باشند.

شیک و در عین حال خنک

لینن، بار دیگر، باید انتخاب اصلی شما در این نوع رنگ ها باشد که متناسب با حال و هوای تابستانی اند. برای ترکیب کردن این دسته از رنگ‌ها، این بار به دنیای هالیوود سر می‌زنیم و یادی از استایل خیره کننده دی کاپریو در فیلم The Great Gatsby می‌کنیم، جایی که او در جشن تولد یکی از شخصیت های داستان با یک کت و شلوار سه تکه صورتی روشن سینگل برستد حاضر می‌شود که استایلش را با یک کراوات رجیمنتال بورگوندی و هلویی تکمیل کرده است.

در نهایت باز هم اگر فکر می‌کنید که پوشش تان بیش از حد رسمی شده است کراوات را رها کنید و این کت و شلوار ها را با یک پیراهن سفید یا یک تی شرت کاملا سفید ترکیب کنید.

Great Gatsby

کت شلوار مشکی

کت و شلوار مشکی چیزی شبیه به یک معماست، چیزی که پوشیدن آن نیازمند یک پختگی در استایل‌تان است. رنگ مشکی اولین رنگی نیست که یک آقا برای شخصی دوزی کت و شلوار به سمت آن برود و توصیه می‌کنیم اگر می خواهید وارد دنیای کت و شلوار شوید خرید یا شخصی دوزی کت و شلوار مشکی را کمی به تعویق بیاندازید. پوشیدن یک کت و شلوار مشکی یک سهل ممتنع است یعنی شما کاملا باید قبل از پوشیدن و خرید آن از ایرادات اندامی و همچنین تکامل استایلتان مطمئن شوید.

پختگی در پوشش مشکی

پوشیدن کت و شلوار مشکی نیاز به پختگی و شناختی عمیق از استایل تان دارد.

یک کت و شلوار مشکی با برش و دوخت تمیز که به خوبی ست شده است، می تواند بسیار شاهانه به نظر برسد، اما این واقعیت که پوشش استاندارد و همیشگی مراسم خاکسپاری است، بسیاری از مردم را شاید دلسرد کرده باشد.

در این حین باید به این موضوع هم بیاندیشیم که اگر مشکی مدت‌هاست که رنگ مورد علاقه‌ی دنیای فشن است، پس چرا در دنیای شخصی دوزی نیز، به آن ارج ندهیم؟ مشکی می تواند الهام‌بخش‌ باشد، اما ما فکر می‌کنیم که این زیبایی رنگ مشکی در نحوه ست کردن آن و استایل شما نهفته است. چیزی که باید دوباره به آن اشاره کنیم و آن هم پختگی استایل شماست.

کت و شلوار مشکی

به طور سنتی، کت و شلوار مشکی مات و اغلب سینگل برستد تک دکمه با پیراهن سفید یقه پهن کلاسیک، کراوات مشکی و یک پوشت سفید رنگ که یکنواختی خاصی دارد پوشیده می‌شود و ظاهری یونیفرم وار و مونوکروم را ارائه می‌دهد. این شیوه به نوبه خود عالی است.

مخصوصاً زمانی که به سبک و سیاق مینیمال و در اصطلاح à la Hedi Slimane باشد، اما گاهی تغییر در آن نیز می‌تواند به جا باشد. تغییراتی که در هر جایی به جز رسمی ترین ترکیب‌های لباس، بسیار مناسب می‌توانند باشند. ( منظور از رسمی ترین ترکیب، نحوه پوشش مونو کروم است که اغلب برای مراسمات عزاداری پوشیده می شوند.)

ترکیب کت شوار مشکی

برای ایجاد این تغییرات، به تُن‌های رنگی دیگری چون قرمز و یا هر رنگ دیگری در اکسسوری هایتان نیم نگاهی داشته باشید. از آنجایی که ترکیب رنگی مشکی با هر رنگ دیگری از پلت رنگی قابل قبول است، گستره ای بزرگ از انتخاب‌ها را خواهید داشت. یک کراوات قرمز یا صورتی برای مراسم‌های شاد تر می‌توانند کار ساز باشد. اما در صورتی که می‌خواهید در یک مراسم رسمی و جدی تر شرکت کنید و همچنان می‌خواهید از فضای رسمی بودن دور باشید، پیراهن و کراوات تان را با یک پیراهن مشکی، یا سایر رنگ های زمینی مانند آبی روشن تعویض کنید.

یک پولو شرت یا سوئدر و حتی یک بافتنی با رنگ زغالی نیز می تواند به لطیف تر کردن ظاهرتان کمک کند، قوانین سفت وسخت کت و شلوار را از بین ببرد و در نهایت همچنان ظاهری بسیار شیک‌ و با فردیت بیشتر متناسب با رویداد داشته باشد.

کت شلوار مشکی


نکته نهایی

کت و شلوار‌ها بسته به سلیقه شما می‌توانند انعطاف زیادی به خرج دهند اما بعد از اینکه این مطلب را خواندید و به فکر اصلاح کمد لباس تان افتادید به یاد داشته باشید که فیت بودن یکی از کلید های استایل هر آقایی است. در هر موقعیتی که باشید، پوشیدن یک کت و شلوار فیت خارج از بحث رنگ، اعتماد به نفس شما را نشان خواهد داد.

اینکه چه رنگی، با چه ترکیبی بپوشید جسارت و ظرافت سلیقه شما را می‌رساند اما فیت بودن کت و شلوارتان به منزله ی اعتماد به نفس و دوست داشتن خودتان است.

این موضوع برای تمامی اقشار مردم چه مدیر ارشد باشید، چه وکیل و یا حتی یک دانشجو ساده، صادق است و مطمئن باشید که با یک فیت مناسب و انتخاب رنگ به جا در اذهان مردم ماندگار خواهید شد.

پیام بگذارید