کمد کپسولی یا کالکشن کپسولی برای طراحان لباس

کپسول کالکشن چیست؟

کپسول کالکشن، یکی از رویکردهای برندهای بزرگ در راستای عرضه آیتم‌های تایم لس (Timeless) یا بی انتهاست. این کالکشن بخشی از مجموعه‌های نسخه محدود و Limited edition برندهاست و از آیتم‌هایی تشکیل می‌شود که هیچ گاه از دنیای استایل حذف نخواهند شد. هدف ارائه کپسول کالکشن‌ها ایجاد یک کمد لباس، همراه با آیتم‌های ضروری و پایه‌ای است. آیتم‌‌هایی چون شلوارها و پیراهن‌ها یا شلوارک‌ها و اکسسوری ورزشی می‌توانند بخشی از یک کپسول کالکشن باشند. اجزای این کالکشن‌ها به راحتی با سایر اجزای کمد لباس هر فردی ترکیب می‌شوند. این اصطلاح بیشتر در دنیای فشن، برای برندهای آمریکایی و بریتانیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کپسول کالکشن مردانه

کپسول کالکشن بر چه اساسی ساخته می‌شود؟

کپسول کالکشن‌ها از لباس‌های فصلی و ترندی به دور هستند و اکثراً بر اساس “ساختار” و “ارائه” استایل‌های مینیمال و Basic تاکید دارند. هر کمد کپسولی از ۳۰ تا ۵۰ آیتم ضروری کمد لباس یک فرد تشکیل می‌شود. هدف از کپسول کالکشن‌ها در واقع، جلوگیری از فکر کردن بیش از حد یا سردرگمی برای انتخاب لباس است.

کپسول کالکشن‌ها اغلب دارای آیتم‌های کاربردی‌اند که فراتر از زمان و در اصطلاح Timeless هستند. یک کپسول کالکشن به شما کمک می‌کند تا از خستگی ذهنی در تصمیم‌گیری برای ترکیب بندی در استایل خودتان جلوگیری کنید. در حال حاضر برندهای ورزشی چون PUMA و Adidas، در صدر تولیدکنندگان کپسول کالکشن‌ها هستند. این برندها تمامی نیازها و ملزومات استایل ورزشکاران در کپسول را کالکشن‌هایشان ارائه می‌دهند.

هر کپسول کالکشن بر اساس تخمین نیازهای یک فرد به هنگام حضور در موقعیت‌ها و فعالیت‌های خاص ساخته می‌شود. این کالکشن‌ها باید نیازهای اولیه یک فرد برای انجام فعالیت‌های خاصی چون ورزش یا دورهمی را که اغلب درس کد خاصی نیز دارند، برآورده کند. اساس ساخت این نوع کالکشن‌ها، توجه به نیازمندی‌های یک فرد برای به اجرا درآوردن یک دِرِس کد است.

برای مثال طراحان به این موضوع فکر می‌کنند که یک فرد برای حضور در محیط کار و پیاده سازی درس کد بیزینس فرمال به چه آیتم‌هایی نیاز دارد. به همین دلیل در یک کپسول کالکشن از چند نوع شلوار، کت، پیراهن، کفش و سایر اکسسوری‌ها را گردآوری می‌کنند.

پیام بگذارید