تاریخچه کروات رجیمنتال

کراوات ها یکی از عناصر استایل آقایان و حتی دربرخی اوقات بانوان هستند که در ارتقا سطح سبک هر فردی، پر اهمیت دارند. از این رو به معرفی یکی از انواع طرح های این اکسسوری می‌پردازیم که نشات گرفته از یک ریشه ی “لندنی” است.

کراوات‌های Regimental  که در لغت به معنی وابسته به یک هنگ ارتش است، به کراوات‌های هنگ‌های ارتش بریتانیا گفته می‌شد که نوعی از کراوات های بسیار مصطلح در بین آقایان خوش استایل هستند. این کراوات‌های محبوب، ریشه‌ی نظامی دارند و در اصل، مورد استفاده ارتش بریتانیا بودند. افراد حاضر در هر هنگ ارتش، بر اساس رتبه و طبقه بندیشان، سبک خاصی از کراوات‌ها را می‌پوشیدند. کراوات‌های هنگ ها، دارای راه راه های مایل و یا Obelique بودند که هر کدام حاکی از رتبه افراد مشغول در هنگ بود.

کروات انگلیسی
تمامی افسران و نظامیان قسمت‌های مختلف ارتش با طرح‌ها و کد‌های خاص خودشان از کروات استفاده می‌کردند. برای مثال گروه خلبانان هواپیماهای ملخی دو موتوره آرمی متفاوت تر از هواپیماهای تک موتوره داشتند. گلدوزی‌های روی کراوات‌ها نشان دهنده این بود که یک خلبان در چه هنگی خدمت می‌کند و پرنده او چیست؟

اساس ضخامت و رنگ این راه راه ها در ارتش بریتانیا بر اساس درجه افراد مشخص می‌شد. این سبک از کراوات‌ها در دوران جنگ جهانی دوم وسط ارتش بریتانیا به صورت گسترده تری در دنیا دیده شد. هر کدام از هنگ‌ها و قسمت‌های ارتش بریتانیا چه در خاک اصلی این کشور و چه در سرزمین‌های ماوراء بحر بریتانیا با رنگ و طرح خاصی دوخته می‌شدند که به عنوان یک مرجع تشخیصی در بین نظامیان شناخته می‌شد.


میراث سلطنتی انگلیسی

همانطور که گفته شد این کراوات در دنیای نظامی گری متولد شد اما در دنیای استایل توسط یکی از پادشاهان بریتانیا، ادوارد هشتم که به خوش پوشی زیادی هم مشهور بود، مورد توجه قرار گرفت.

وی در طول سفری که به آمریکا داشت باعث بیشترشدن این نوع کراوات شد. وی در طی دوران سلطنت کوتاه خود که جنجال‌های زیادی برای خاندان سلطنتی و ساکنان کاخ (windsor) ویندزور داشت، سفری برای دیدار با مقامات امریکایی و سیاحت در امریکا ترتیب داده بود. این سفر برای اقدامات جنگی بر علیه قدرت گیری آلمان نازی بود. وی در این سفر از کراوات رجیمنتال با راه راه های آبی نیوی و سرخ عنابی استفاده کرده بود که مورد توجه عکاسان وقت قرار گرفت.

کروات رجیمنتال

استایل شاه خوش پوش در مطبوعات آمریکا بازتاب زیادی داشت و باعث شد تا این نوع کراوات در زندگی مردم عادی نیز محبوب شود. این کراوات‌ها، یکی از تاثیرات بسیار اصیل افراد دنیای سیاست و قدرت بریتانیا در فشن هستند. توصیه می‌کنیم هر فردی که خواهان داشتن خط مشی کمی انگلیسی مابانه است حتما یک کراوات رجیمنتال در کمد اکسسوری هایش داشته باشد.

دوک ویندسور

مقیاس و اندازه پترن‌ها باید چطور باشد؟

در حال حاضر کراوات راه راه رجیمنتال با طرح‌های متفاوت با راه راه‌های رنگی باریک و پهن مختلفی تولید می‌شوند که شاید شبیه به نسخه اصلی ارتش بریتانیا نباشند اما در استایل شما به همراه یک کت و شلوار با ساختار انگلیسی می‌توانند به زیبایی بدرخشند. به یاد داشته باشید که طرح های این کراوات را در مقیاس و اندازه با طرح های کت و شلوارتان هماهنگ گنید.

درکل توصیه می‌شود، اگر از کراوات رجیمنتال استفاده می‌کنید از کت وشلوار با پارچه بدون طرح استفاده کنید اما اگر به همراه کت و شلوار، کروات طرح داری چون چهارخانه یا بته جقه استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید یک “کروات رجیمنتال با راه راه های کوچک و نزدیک به هم” با یک “کت و شلوار با راه راه های عمودی با مقیاس کمتر” به خوبی ست خواهد شد و ظاهر خوبی با یک کت و شلوار یا پیراهن با راه راه هایی با مقیاس بزرگ و با فاصله نخواهد ساخت.

فرمول ست کردن شما دقت به مقیاس و اندازه‌ها باید باشد، به مقیاس طرح‌ها و هماهنگی بین آن‌ها دقت کنید یا از آیتم‌های بدون طرح استفاده کنید.

کروات راه راه

در کل اگر از طرح‌های چهار خانه بزرگ استفاده می‌کنید، کراوات راه راه رجیمنتال با راه راه های پهن و بزرگ باید انتخاب شما باشد و اگر از چهار خانه یا راه راه های ریز استفاده می‌کنید، کراوات شما هم باید از طرح های ریز و راه راه های باریک انتخاب شود.

برای بستن این نوع کراوات ها بهترین پیشنهادی که برای شما داریم استفاده از گره های ویندزور (Windsor) یا نیمه ویندزور (Half Windsor) است که اشاره ای به زادگاه استفاده کنندگان این نوع کراوات یعنی دوک ویندزور یا ادوارد هشتم نیز دارد.

گره کروات

از واژه پوشیدن به جای بستن، برای کروات استفاده کنید

در پوشیدن این نوع گره ها باید به یقه پیراهن خود نیز دقت داشته باشید و از یقه‌های پهن و باز مثل یقه کلاب استفاده کنید. این کار باعث زیبا تر دیده شدن گره کراوات شما خواهد شد. استفاده از یقه‌های بلند و بزرگ باعث خواهد شد تا قسمتی از زیبایی گره کراوات شما در زیر یقه پنهان شود. پس در انتخاب پیراهن و یقه آن دقت کنید.


اما شاه داستان ما چه شد ؟

جنجال‌های زندگی ادوارد از زمانی آشنایی وی با والیس سیمپسون شروع شد. والیس یک زن بیوه آمریکایی بود که قبل از ادوارد دو بار ازدواج کرده بود. داستان زندگی این دو از جایی شروع می‌شود که ادوارد در طول مراسمی با والیس آشنا می‌شود و عشقی قدرتمند بین این دو شکل می‌گیرد. ادوارد محبوب مردم انگلیس بود اما از آنجایی که برای ازدواج با والیس تلاش‌های زیادی می‌کرد توسط خاندان سلطنتی کم کم طرد شد.

مجلس و خاندان سلطنتی وی را تحت فشار قرار داده بودند تا از این ارتباط صرف نظر کند.

والیس در زمان آشنایی با ادوارد همچنان متاهل بود اما متارکه کرده بود و این امر از نظر کلیسای انگلستان که شاه با یک زن متاهل ارتباط داشته باشد غیر قابل قبول بود و ادوارد از این نظر تحت فشار قرار گرفته بود.

در صورت ازدواج با ادوارد باید لقب سلطنتی می‌گرفت و ملکه انگلستان می شد اما براساس قوانین انگلستان ملکه باید از یک فرد انگلیسی انتخاب می‌شد.

ادوارد به دلیل عشقی که برای والیس داشت به صورت خود خواسته برای حذف فشار های سلطنتی و مطبوعاتی از تاج و تخت کناره گیری می‌کند تا بتواند زندگی خود با والیس را نجات دهد. این داستان به عنوان یکی از روابط عاشقانه پر جنجال قرن یاد می‌شود. ادوارد و والیس هردو به خوش پوشی و استایلی بسیار زیبا و با جزئیات فراوان مشهور بودند.

ویندزور و همسرش

معرفی فیلم مرتبط

فیلم W.E. به کارگردانی مدونا، داستان این زوج و آشوب هایی که در سلطنت بریتانیا ایجاد شده بود را بیشتر روایت کرده است. استایل های بسیار دقیق و زیبایی هم از والیس و هم از ادوارد در این فیلم بر اساس عکس های حقیقی به صحنه کشیده شده است که تماشای آن قطعاً منبع زیبایی برای الهام گرفتن در یافتن استایل تان می باشد. این فیلم از خودگذشتگی های ادوارد به عنوان شاه یک کشور ابر قدرت و رها کردن تاج و تخت اش برای عشقش و ایثار هایی که والیس برای شاه اش انجام داده بود تصویرگری کرده است.

داستان دوک ویندزور

2 نظرات

پیام بگذارید