شاید تا به حال به این موضوع برخورده باشید، زمانی که یک فردی را می‌بینید که کاری را انجام می‌دهد و در نگاه اول پیش خودتان می‌گویید خیلی زیاده روی کرده است و من اگر جای آن شخص بودم این کار را انجام نمی‌دادم! در زبان انگلیسی یک واژه ای را برای آن به کار می‌برند به اسم Too Much یا بیش از اندازه، ما در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

این واژه را میتوان برای هر چیزی در زندگیتان که بیش از اندازه به کار می‌رود، استفاده کنید و صرفاٌ مختص لباس پوشیدن نیست.

واژه ی Too Much یا بیش از اندازه به چه معنی است؟

شاید بسیاری از ما، مخصوصاً افرادی که عاشق دنیای استایل کلاسیک و کت شلوار هستند و از درس کد‌هایی مانند اسمارت کژوال استفاده می‌کنند این جمله را شنیده باشند. البته قصد ما از توضیح این عبارت این نیست که این اشتباه، گریز پذیر است، حتی شاید خود ما هم این اشتباه را در برخی از پوشش هایمان داشته باشیم و این امری اجتناب ناپذیر است.

در این راستا، اصطلاح Too Much رو شاید در دنیای استایل نیز بسیار شنیده باشید اما می‌خواهیم در این مقاله به این موضوع اشاره کنیم که این عبارت به چه معنا است و چه کار هایی باید انجام بدهیم تا در این دام نیفتیم.

بیش از اندازه لباس پوشیدن

Too much همانطور که می‌دانید، به معنی بیش از حد به کاربردن است و البته این معنی در دنیای استایل و فشن نیز وجود دارد. زمانیکه شما در پوشش و ظاهرتان، بیش از حد تلاش کرده باشید و آیتم‌های زیادی را مجموعاً روی هم استفاده کرده باشید که جلوه های همگی در هم رفته اند و ظاهری بسیار شلوغ ساخته باشید شما در دام too much افتاده اید.

هیچ کدام از آیتم‌ها، زیبایی شان را نشان نخواهند داد و در اصل شما در اصول زیبایی شناسی، با اسراف بیش از حد از قوانین و آیتم‌ها، استایلتان را به هدر داده اید. برای اینکه از این تله در استایل مان رها شویم، به نحوه ی پوشش و رنج سنی و فعالیت‌هایی که در آن ها حضور خواهیم داشت باید بیشتر فکر کنیم.

به یاد داشته باشید که انتخاب متناسب لباس‌ها با رنج سنی و فعالیت‌های روزانه شما اعم از کاری و غیر کاری اولین سر نخ برای یافتن استایل تان خواهد بود.

بیش از اندازه

موضوع مهم دیگری که مطرح است و در دامن زدن به بیش از حد بودن تاثیری عمیق دارند، اکسسوری‌ها هستند. اکسسوری ها مانند ساعت، عینک، دستبند و زنجیر ها یکی از نقاط قوت یک استایل محسوب می‌شوند که جلوه ی بیشتری به استایل یک فرد می بخشند.

اما باید به یاد داشته باشیم که زیاده روی کردن در استفاده از اکسسوری ها هم، باعث تلاش بیش از حد در پوشش مان خواهد شد و منتج به ظاهری شلوغ می شود که پیام توجه بیش از اندازه یا حاکی از ناراحتی شما را منتقل خواهند کرد. ناراحتی به این معنا که شما در پوشش و لباس های تان هیچ احساس آسودگی و قبول فردی ندارید و از خودتان راضی نیستید و همین امر باعث شده است تا با استفاده از اکسسوری های تو چشم و زیاد، این خلا را پر کنید.

چه کارهایی انجام دهیم تا در دام بیش از اندازه نیفتیم؟

در قدم اول سعی کنید کلیت لباس پوشیدنتان را تعیین کنید و حول محور یک درس کد مشخص، تصمیم بگیرید که چه رنگ‌ها و چه آیتم هایی را نیاز دارید.

برای مثال قطعاً یک کت نیوی با یک شلوار سفید به همراه کیف و کفش قهوه ای با یک دستبند ساده چرمی به راحتی می‌تواند زیبایی و جلوه ای خاص نشان بدهد و نیازی به شلوغ کاری ندارید. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که با شلوغ کاری بیش از اندازه، سایرین به این فکر خواهند کرد که شخصیتی وسواسی در استفاده بی رویه از وسایل دارید.

استایلیش

یکی از ترفند های بسیار عالی برای جلوگیری از این موضوع، استفاده از آینه هاست. به یاد داشته باشید قبل از خروج از منزل به استایل خودتان نگاه کنید. آینه‌ها با شما سخن خواهند گفت. اعتماد کنید و با کوچک ترین شکی به اضافی بودن یک آیتم آن را حذف کنید. همیشه یکی از اکسسوری‌هایی که لحظه آخر به استایل تان اضافه کردید را حذف کنید. این اکسسوری می‌تواند یک پوشت یا یک دستبند و حتی عینک باشد. سعی کنید استایل‌تان را ساده و سبک نگه دارید.

این روند در حذف کردن برخی آیتم ها، باعث خواهد شد که بتوانید از تاکید کردن بر روی استایل تان و برجسته کردن همان تعداد لباس های کم که بر تن دارید، کمال بهره را برده باشید.

خیلی در لباس پوشیدن سخت گیر نباشید.

قدم بعدی شما می‌تواند این حرکت باشد که بیش از اندازه ایراد گیر یا به اصطلاح یک فرد Fussy نباشید. دقت در نحوه لباس پوشیدن و انتخاب استایل، بسیار حیاتی است اما این موضوع نباید به قدری بیش از اندازه باشد که قطار استایل شما را از ریل خارج کند.

این که به رنگ ها توجه زیاد داشته باشید، به یک پُرز کوچک بر روی لباستان گیر بدهید یا با کوچک ترین لکه یا چروک بر روی لباستان همه چیز را تغییر بدهید و یا مسائلی از این قبیل شما را در پوششتان کند تر و وسواسی خواهد کرد.

این که توجه بیش از اندازه در لباس پوشدنتان به خرج دهید باعث خواهد شد که بذر ناراحتی و بی قراری را در استایل تان بکارید. این بذر قطعاً با رشد خود، ناراحتی و پریشان حالی شما را در اینکه همیشه به فکر جستجوی آیتم های تان هستید یا احساس راحتی ندارید، به مخاطبان نیز منتقل خواهد کرد. سایرین از عدم راحتی شما در لباستان حس خوبی نخواهند گرفت.

در لباس پوشیدن سخت گیر نباشید

در آخر به چه نکته ای باید توجه داشته باشید؟

راحتی لباستان برای شما باید یکی از ملاک‌های اصلی باشد. نداشتن راحتی در لباس باعث از بین رفتن لذت شما در لباس پوشیدن و نحوه ی استایل تان خواهد شد و در صورتیکه این راحتی و لذت از بین برود هیچ چیزی جز تحمیل یک بارِ اضافی عاید تان نخواهد شد.

به یاد داشته باشید تمیزی و اتو کشیده شدن بیش از حد شما را غیر قابل دسترس نشان خواهد داد. استایل شما باید به صورتی چیده شده باشد که با وجود آسایش و راحتی، هویت شما را نیز نشان دهد و همینطور به مخاطبانتان القا کند که شما فردی در دسترس هستید و آماده اید تا ارتباطی بین سایر افراد ایجاد کنید. پس خودتان را در بند بیش از اندازه بودن زندانی نکنید.

ما در اینجا مقاله را به اتمام می رسانیم، به این دلیل که بیش اندازه لباس پوشیدن، یک موضوع واضح و مشخص است، که شما باید در پوشش خودتان به آن دقت داشته باشید، اما لازم دانستیم که برای تکمیل موضوع، یک فایل صوتی تنظیم کرده باشیم که شما می توانید در صفحه پادکست، به نام ماجراجویی یک استایل ناب، آن را بشنوید.

دانلود فایل صوتی مرتبط

پیام بگذارید