هشت ترند مردانه‌‌ پاییز و زمستان امسال که باید قبل از خرید بشناسید

به نظر می‌رسد با دنبال‌ کردن لباس‌های ترند مردانه ۱۴۰۳ در پاییز و زمستان امسال به سلیقه‌ای شبیه به سلیقه‌ی پدربزرگ‌های خود می‌رسید. ترندهای امسال در پی زنده‌ کردن استایل‌های کلاسیک و وینتج با اضافه کردن چاشنی‌هایی به منظور استفاده‌ی روزانه از لباس‌ها در زمان حال هستند. اگر از شما بپرسیم چه مردانی هر روز از کت و شلوار استفاده میکنند چه جوابی به ذهنتان میرسد؟ کارمندان؟! بیزنس‌من‌ها؟! باید بگوییم ظاهرا دنیای مد در تلاش است کت و شلوار را مانند سال‌های دور به پوشاک روزانه‌ی آقایان برگرداند. در ادامه‌ی این مطلب به ترندهایی اشاره میکنیم که پاییز و زمستان امسال آن‌ها را به شکل واضحی خواهیم دید.

فهرست مطالب

اورسایزها قوی‌تر از فصل‌های گذشته در صحنه‌ی ترندهای مردانه حضور دارند

لباس‌های اور سایز

به احتمال زیاد هر مردی در طول زندگی خود کت و شلوارهایی که فیت جذبی دارند و طبق سایز خود او دوخته یا خریداری شده‌اند٬ پوشیده است و می‌داند که پوشیدن این لباس‌‌ها برای ساعات طولانی در طی روز راحت نخواهد بود. نمی‌شود در دنیای امروز داشتن احساس راحتی در استفاده از لباس‌ها را فراموش کرد. در این راستا دنیای مد همواره در پی ایجاد ترکیب‌های جدید و اضافه کردن خلاقیت به سبک پوشش افراد جامعه است.

 در این فصل ما شاهد حضور کت و شلوارهای اورسایز به‌عنوان ترندهای مردانه هستیم .کت‌هایی که در قسمت شانه‌ عریض‌تر هستند٬ آستین‌هایی بزرگ‌تر از حالت معمول دارند و دارای قدی بلندتر نسبت به مدل‌های کلاسیک هستند (قد آن‌ها تقریبا وسط ران پا تمام میشود). به این نکته توجه داشته باشید برای حفظ تعادل و ساختن ظاهری زیبا٬ اورسایز مناسب خود را برگزینید. هر شخص با توجه به ویژگی‌های اندامی خود باید فیت اور سایز مخصوص به خود را انتخاب کند.

 

Over Size Trend
کت‌های چهاردکمه یا Double Breasted ترند مردانه‌ای که نمی‌شود نادیده گرفت

کت‌های تک چهار دکمه

همان‌طور که اشاره کردیم کت و شلوارها با قدرت آمده‌اند تا به لباس روزمره‌ی آقایان تبدیل شوند و جایگاه خود را باز پس بگیرند. در این بین اگر به کت Double breast توجه نکنیم در حق آن بی‌انصافی کرده‌ایم.  پوشیدن یک کت چهاردکمه‌ی خوش دوخت با پارچه‌های سبک‌تر از حالت کلاسیک٬ این توانایی را دارد که کاری کند استایل شما خاص و درخشان شود و در عین حال احساس راحتی نیز داشته باشید. شما میتوانید این کت را با شلواری غیر هم رنگ و غیر هم جنس با کت نیز بپوشید. در راستای پیروی از لباس‌های ترند مردانه‌ امسال از ترکیب جین و کت چهاردکمه پشیمان نمی‌شوید.

Blazer Jacket
آستین‌های حجیم‌تر و گردتر مصالحی برای ساخت سیلوئت پیله‌ای٬ ترندی که در ایران طرفداران خودش را دارد

آستین‌های حجیم و رگلان

از جمله ترندهای مردانه‌ پاییز و زمستان امسال میتوانیم به آستین‌‌های افتاده یا رگلان اشاره کنیم. این آستین‌ها به ساختن یک سیلوئت پیله‌ای یا Cocoon کمک میکنند. این آستین‌‌ها در قسمت بالاتنه یک فرم دایره‌ای ایجاد میکنند. شما برای وزن دادن به بالاتنه و حجم دادن به بازوها میتوانید از لباس‌‌هایی با این مدل آستین استفاده کنید.  برای درک بهتر میتوانید مطلب سیلوئت چیست را مطالعه کنید.  امسال این آستین‌ در پیراهن‌ها٬ کت‌‌های بلند و کوتاه٬ جکت‌ها و کاپشن‌ها دیده خواهد شد.

نقش دنیم و جین در ترندهای مردانه امسال

جین، همیشه کلاسیک است

دنیم‌ها بازیگران همیشگی صحنه‌ی مد٬ این بار با ترندی که در دهه‌های گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم ایفای نقش می‌کنند؛ ترند Double Denim. دابل دنیم یعنی پوشیدن دو تکه لباس دوخته شده از پارچه‌ی دنیم (لی) و یا بیشتر با هم. برندهایی مثل Diesel،   Pradaو Dior در فشن‌شوهای پاییز و زمستان امسال٬ لباس‌هایی را به نمایش گذاشتند که از برگشتن این ترند مردانه خبر می‌دهند.

پوشیدن یک کت دنیم و شلوار جین با هم به معنی علاقه‌مندی شما به این ترند است. پوشیدن یک کت به همراه شلوار جین در پوشش کلاسیک دیده نمی‌شود اما در این فصل میتوانید از این ترکیب هم استفاده کنید و ظاهر زیبایی بسازید. اضافه کردن یک کراوات می‌تواند امضای استایل شما باشد.  حس راحتی که در استفاده‌ی روزمره از کت به دنبال آن هستید را٬ می‌‌توانید در این ترکیب پیدا کنید.

ترندهای پاییز زمستان سال گذشته
پی کت‌ها با ظاهری متفاوت‌تر از حالت کلاسیک

Pea Coat

Peacoatها در ابتدا برای نیروی دریایی انگلستان و بعدها برای نیروی دریایی آمریکا دوخته می‌شدند. آن‌ها کت‌‌هایی  با این مشخصات هستند: فیت جذب٬ غالبا سرمه‌ای رنگ (Navy Blue)٬ پشمی٬ با قد کوتاه (تا روی باسن) ٬ اصطلاحا ًچهاردکمه (Double Breasted) و با یقه‌ا‌ی پهن. در ترندهای مردانه امسال این کت را با طراحی‌‌های  متفاوت‌تری از نسخه‌ی کلاسیک آن میبینیم؛ تفاوت‌هایی در جنس پارچه٬ رنگ٬ قد لباس و جزئیات. امسال این کت‌ها را بصورت فیت اور سایز٬ با آستین‌های بزرگ‌تر و قد بلندتر از حالت اصلی این لباس و پارچه‌هایی متفاوت مانند چرم و در رنگ‌های متنوع‌تر در فصول سرد پیش رو خواهیم دید.

کراوات و دستمال گردن اکسسوری‌هایی که دوباره جان گرفته‌اند

کراوات و دستمال گردن

در پی زنده‌ کردن لباس‌های مردانه‌ی کلاسیک شاهد حضور پررنگ اکسسوری‌های کلاسیک نیز هستیم. اکسسوری‌هایی مثل کراوات که امسال برای استفاده کردن از آنها نیاز نیست حتما به جشن عروسی دعوت شده باشید. شما میتوانید در استایل‌های اسمارت کژوال نیز از این اکسسوری جذاب  ترندی مردانه استفاده کنید. در انتخاب رنگ و طرح نیز میتوانید با آزادی عمل بیشتری پیش بروید؛ کراوات‌هایی با طرح پارچه‌ی خاص و رنگ‌هایی مانند قرمز و سبز را انتخاب کنید تا جلوه‌ای نو به استایل خود ببخشید. در انتخاب رنگ به این نکته توجه داشته باشید که کراوات شما باید در هارمونی با رنگ پیراهن یا کت و یا هر دو باشد.

 استفاده از دستمال گردن و شال نیز جزو اکسسوری‌های ترند مردانه امسال است که میتوانید آن را به اصطلاح بصورت Drape استفاده کنید؛ به این صورت که دستمال  یا شال را در داخل پیراهن یا کت در قسمت پشت گردن قرار میدهید و بصورت صاف آویزان میکنید. درست مانند انتخاب کراوات در انتخاب طرح دستمال گردن نیز می‌توانید از طرح‌های خاص و بزرگ نیز استفاده کنید.

بوت‌های سوارکاری و جایگاهشان در ترندهای مردانه امسال

بوت‌های سوارکاری

بوت‌‌های سوارکاری یک ترند مردانه‌ی نو ظهور . چکمه‌‌هایی که معمولا برای فعالیت‌‌های سوارکاری مناسبند را در  فشن شوهای این فصل از برندهایی مثل دولچه اند گابانا دیدیدم. این بوت‌‌ها هم مانند سایر ترندهای مردانه در تلاش است تا ظرافت و مردانگی در عصر مدرن ترکیب کند. 

قدرتمندتر با رنگ قرمز

رنگ قرمز

رنگ قرمز در روانشناسی رنگ‌‌‌ها تفاسیر متنوعی دارد. یکی از پیام‌های مهم رنگ قرمز انتقال حس قدرت وجسارت است؛ حسی که داشتن آن معمولا برای آقایان مهم است. خبر خوب اینکه با ترند شدن این رنگ در پاییز و زمستان امسال میتوانید این احساس را منتقل کنید که قدرتمند٬ جسور و با اعتماد به نفس هستید. این ترند مردانه در طیف‌های مختلف برای پوشیدن انواع لباس‌‌‌ها قابل استفاده است.

در نهایت هر ترندی که با آن احساس راحتی بیشتری دارید و به سبک پوششی شما نزدیک‌تر است٬ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. استفاده از آن دسته لباس‌هایی که ترندی هستند و پوشیدن آن‌ها به شما حس خوبی می‌دهد٬ این مزیت را برای شما خواهد داشت که علاوه بر ایجاد ظاهری چشم‌نواز٬ این تصویر را منعکس کنید که به خودتان اهمیت می‌دهید و شناخت خوبی نسبت به ویژگی‌های اخلاقی و ظاهری خود دارید.

به نظر شما کدام ترند برایتان مناسب‌تر است؟

پیام بگذارید

دوره آنلاین رنگ شناسی پاییز