مراقب های پوستی آقایان

مراقبت پوستی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که یک آقا باید به آن توجه داشته باشد. یک پوست خوب یکی از اولین ملاک‌های زیبایی و جذابیت یک مرد است.به یاد داشته باشید یک استایل زیبا اگرهمراه با یک پوست شاداب و پر طراوت نباشد، جلوه‌ای نخواهد داشت. یک پوست خوب نیاز به مراقبت دارد. پوست شما اولین چیزیست که در صورت شما دیده می‌شود و باید در راستای سالم نگه داشتن آن کوشا باشید.

برای مراقبت از پوست شما نیاز به یک روتین دارید که بر اساس نوع پوست شما باید تعیین شود و باید از انواع دارو‌ها، کرم‌ها و روغن‌ها یا ماسک‌ها کمک بگیرید. مراقبت یعنی اینکه شما همانطور که از یک اکسسوری خودتان یا یک لباس به طور دقیق نگه داری می‌کنید از پوستتان نیز به همان منوال مراقبت کنید. برای اینکار به متخصصین این حوزه مراجعه کنید و از پزشکان متخصص پوست مشاوره بگیرید.

از کلینیک‌های زیبایی دور نباشید. سعی کنید به مراکز پوست و مراقبت‌های پوستی به طور روتین مراجعه کنید و با تغییرات پوستتان آشنا باشید. نوع پوست شما شاید یک نوع خاصی از انواع پوست باشد اما در طول زمان و در طول روز‌های متفاوت، بسته به نوع آب و هوا و شرایط زندگی شما می‌تواند تغییرات داشته باشد و باید متناسب با آن مراقبت پوستی کارآمدی انجام دهید.

مراقبت پوست مختص بانوان نیست و باید به داشتن روتین روزانه توجه کنید. آقایان جذاب از پوست خود به خوبی مراقبت می‌کنند. از شستشوی روزانه پوست خود و علی الخصوص صورتتان غافل نشوید.

در طول شب، غدد چربی و تعریقی پوست ما همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و ترشحات خودشان را دارند. پوست ما با پارچه‌های متفاوتی که بر روی بالشت‌ها و لحاف‌ها به کار برده می‌شوند در تماس هستند و اغلب باعث انتقال باکتری‌ها و یا سایر آلاینده‌ها به پوستمان می‌شوند که در سلامت پوست ما تاثیر گذار هستند.

شما باید از شر آلاینده‌ها و چربی‌های زائدی که بر روی پوستتان می‌نشینند خلاص شوید، مخصوصاً در کلان شهر‌ها که آلاینده‌های متفاوتی با پوست ما در تماس هستند، باید مراقبت‌های جدی تری به عمل آوریم.


مراقبت پوستی باید بر نوع پوست شما با برنامه ریزی انجام شود. مراقبت یک پوست چرب با یک پوست خشک متفاوت است و باید از شوینده‌ها و داروهای متناسب با آن استفاده شود. عطر‌ها یکی از موادی هستند که با پوست شما تماس مستقیم دارند. به نوع پوستتان و میزان اسیدی بودن پوستتان در انتخاب نوع عطر دقت کنید. یک عطر متناسب، نباید سلامت و شادابی پوست شما را به خطر بیاندازد.

عطر‌های بی‌کیفیت با درصد الکل‌های زیاد بر پوست شما می‌توانند اثر بگذارند و باعث لکه های پوستی شوند. اگر مصرف عطر و ادکلن شما زیاد است سعی کنید برای پوستتان مختص با جنس پوستتان عطر تهیه کنید.

نقاطی که عطر را بر روی آن اسپری می کنید بشناسید و از پوست آن نواحی هم مراقبت بیشتری به عمل آورید. به تغییرات پوستتان و ترشحات آن دقت کنید. هر تغییری در جنس پوستتان و یا ترشحات آن یا بثورات جلدی و جوش‌ها می‌توانند زنگ هشداری برای شما باشند تا توجه بیشتری به آن ناحیه داشته باشید.

به یاد داشته باشید الکل استفاده شده در داخل ادکلن‌ها برای افشان شدن عطر‌ها و داشتن یک خط بوی مناسب ضروری است اما یک ادکلن بی‌کیفیت با درصد الکل زیاد می تواند اثرات تخریبی خود الکل را بر روی پوست شما به جای بگذارد.

نقاط مشخص شده در تصویر بالا، قسمت‌هایی از بدن هستند که می‌توانید بر روی آن‌ها عطر خود را بیفشانید، اما دقت کنید که این قسمت‌ها را همیشه مرطوب و چرب نگه دارید. پشت لاله گوش، زیر گلو، قفسه سینه، داخل آرنج و مچ و پشت زانو می توانند محیط مناسبی برای استفاده از عطر و ادکلن باشند.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنیم استفاده روزانه از ضد آفتاب‌های مردانه است. استفاده کردن از لوازم مراقبتی پوست هیچ ارتباطی به جنسیت ندارد و اتفاقاً آقایان باید بیشتر برای پوست خود زمان بگذارند و مراقبت های جدی تری اعمال کنند چون پوست آقایان در محیط با خطرات بیشتری نسبت به بانوان در محیط کار و در محیط بیرون مواجه است.

سعی کنید پوست خودتان را همیشه مرطوب نگه دارید . برای اینکار از کرم‌های مرطوب کننده‌ی متناسب با پوستتان استفاده کنید. روغن‌های گیاهی متنوعی از هسته‌های میوه‌های متفاوتی امروزه در اختیار ما قراردارند و تولید انبوه می‌شوند که برای مرطوب نگه داشتن پوستتان می‌توانند به شما کمک زیادی کرده باشند.

هیچ گاه از ضد آفتاب غافل نشوید. ضد آفتاب نه تنها در طول روز‌های آفتابی برای مراقبت از پوست شما ضروری است بلکه در روز‌های بارانی و ابری نیز مهم است. پرتو‌های فرابنفش همیشه در محیط وجود دارند و تابش آن‌ها در روز‌های برفی یا بارانی هم همچنان در محیط در جریان است و می‌تواند آسیب زا باشد.

Exfoliate

جوش‌ها و بثورات جلدی مهم ترین نشانه‌های سلامت پوستی شما هستند. عموماً هر پوست سالمی جوش‌های سرسیاه نیز دارد اما نباید از این جوش‌ها چشم پوشی کنیم. جوش‌های سر سیاه علناً روزنه‌های پوستی شما هستند که توسط چربی و ترشحات معمولی پوست شما پر شده اند و مسیر این روزنه ها توسط آلاینده ها یا چربی‌های پوست و باکتری‌ها بسته شده است.

باکتری‌ها می‌توانند باعث عفونت شده و این جوش‌ها را به جوش‌های عفونی یا سر سفید تبدیل کنند. به یاد داشته باشید هیچ گاه درمان جوش‌های سر سفید کندن آن ها نیست و باید برای درمان آن‌ها یا به پوست خودتان زمان بدهید تا سیستم ایمنی شما عفونت را رفع کند یا در موارد شدید به پزشک متخصص رجوع کنید و از آنتی بیوتیک متناسب استفاده کنید.

برای جوش‌های سر سیاه به یاد داشته باشید که تخلیه و اکس فولییت کردن متناسب توسط افراد مجرب مهم است و از بروز بثورات جلدی بیشتر جلوگیری خواهد کرد. یک پوست با جوش‌های سر سیاه هیچ گاه زیبا نخواهد بود پس در روتین روزانه خودتان به جز شستشوی روزانه با صابون و مواد مناسب از کرم‌های اکس فولییت هم استفاده کنید.

این کار باعث خواهد شد که روزنه‌های پوستی شما عاری از هر گونه ترشحات و چربی شود. به یاد داشته باشید یک پوست با ترشحات زیاد و چربی بالا به همراه جوش‌های سر سیاه یعنی بستری بسیار غنی برای رشد باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌هایی که می توانند باعث عفونت شوند.


به یاد داشته باشید در طول روز از دست زدن‌های مداوم به صورتتان بپرهیزید. پوست شما دارای یک محیط با ph متناسب و با باکتری‌های غیر بیماری زا است که مقیم همیشگی پوست شما هستند و در سلامت پوست شما ضروری‌اند. با دست زدن‌های مکرر به پوستتان، شما باعث انتقال آلودگی‌ها و باکتری‌های نامناسبی می شوید که تعادل میکروفلورهای طبیعی پوستتان یا باکتری‌های طبیعی پوستتان را مختل می کند و بستر را برای رشد عفونت بیشتر مهیا می کند.

به دمای محیط و آب و هوا دقت کنید!

یکی از نکات بسیار مهم دیگر در سلامت پوستتان میزان مصرف آبِ روزانه شما می‌باشد.

آب عنصریست که مستقیماً بر روی شادابی و جوانی پوست شما تاثیر دارد. مکانیسم پوست، رابطه‌ی تنگاتنگی با میزان آبی دارد که روزانه در اختیار بدنتان قرار می دهید، برای شادابی پوستتان سعی کنید آب کافی بنوشید.

یک بدن دهیدره یا کم آب قطعاً پوستی چروکیده و ناراحت خواهد داشت. پوست شما یکی از اصلی ترین دروازه‌های خارج شدن آب از بدن شماست، که توسط مکانیزم تعریق صورت می گیرد. کم آبی و یا آب ناکافی حتی در این موضوع باعث بدبویی عرق بدن می شود که به هیچ عنوان جذابیتی برای یک آقا ندارد.

اینکه چه میزان آب بنوشید به دمای محیط مرتبط است اما روزهای گرم تابستان فقط مختص آب خوردن زیاد نیستند. اشتباهی که اغلب افراد در روز های سرد سال یا فصل زمستان انجام می دهند دقیقا همینجاست. به دلیل سرمای هوا اغلب حس تشنگی و نیاز بدن به آب در روز های سرد احساس نمی شود، حال آنکه بدن ما و پوست ما همچنان در حال از دست دادن آب است و نرساندن رطوبت کافی و آبرسانی کافی باعث می‌شوند که لایه‌های پوست به تدریج متحمل آسیب شوند.

این آسیب‌ها می تواند تخریب رشته های کلاژن پوستی شما باشد که عارضه بعدی آن به وجود آمدن چین و چروک های متفاوت بر روی پوست شماست.


نکته ی آخر

برای مراقبت از پوستتان تحقیق کنید. با مواد و دارو‌های مورد نیاز آشنا شوید و در اینباره مشاوره بگیرید. اسکراب‌های پوستی برای جوان سازی و شفافیت پوست شما می‌توانند کمک کننده باشند. کسب اطلاعات شما در این باره باید از یک پزشک متخصص باشد. اینکه یک فرد در فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی به شما توصیه می‌کند فلان دارو یا کرم مناسب پوست شماست، هیچ گاه منبع خوبی برای مراقبت از پوستتان نخواهد بود.

روتین‌های پوستی که شما نیاز دارید باید مراحل متفاوت خود را داشته باشند. یک روتین پوستی با شستشوی خوب با یک صابون و پاک کننده ی خوب شروع می شود. داشتن یک مرطوب کننده و ضد آفتاب برای آقایان جهت جلوگیری از چین و چروک افتادن بر روی پوست بسیار پر اهمیت است.

مرطوب کننده‌های متفاوتی بر اساس نوع پوست‌ها تولید می‌شوند. به یک نکته اساسی دقت کنید که مرطوب کننده شما بر پایه آب است یا بر پایه چربی. بسیاری از مرطوب کننده‌ها از دانه‌های روغنی گیاهان نیز تولید می شوند که شاید مناسب هر نوع پوستی نباشند.

برای مثال یک پوست چرب هیچ گاه پاسخ مناسبی نسبت به یک مرطوب کننده با پایه چربی نخواهد داشت. این مرطوب کننده‌ها اغلب از دانه‌های روغنی گیاهان متفاوت ساخته می‌شوند که متناسب با پوست‌های آسیب دیده یا خشک هستند. البته که روغن‌های گیاهی در طیف کثیری تولید می‌شوند که برای خرید، بهتر است ابتدا با پزشکتان مشورت کنید.

ماسک‌ها و تونیک‌ها می‌توانند در روتین پوستی شما اضافه شوند و اگر به دنبال مراقبت‌های بسیار جدی تری از پوست صورت و دستانتان هستید که بیشتر تماس را با آلاینده ها دارند؛ می‌توانید از تونیک ها و ماسک های متفاوت نیز استفاده کنید. قبل از استفاده از ماسک ها به یاد داشته باشید که پوست خودتان را باید شسته باشید و از هر نوع آلاینده یا مواد دیگری تمیز کنید. ماسک‌ها با کاربرد های آب رسانی و یا کلاژن سازی در باز سازی و جوان سازی پوست شما می توانند کمک کنند.


یکی از داروهایی که می توانید از آن برای شادابی پوستتان و باز سازی کمک بگیرید اسید هیالورونیک است که به صورت سرم ها و کرم های متفاوت عرضه می شوند. برای استفاده از این اسید قطعا قبل از استفاده از پزشک خود مشورت بگیرید اما به یاد داشته باشید که اگر محصول پوستی برای شما تجویز شد که حاوی این اسید بود باید شباهنگام از آن استفاده کنید. اسید هیالورونیک جز بسیار مهمی از مراقبت های شبانه پوست صورت قبل از خواب است

 

پیام بگذارید

دوره آنلاین رنگ شناسی پاییز