انگشتر های مردانه

شاید بسیاری از آقایان را دیده باشید که از انگشتر ها و اکسسوری ها دست دوری می کنند و از داشتن آیتم اضافه بر روی دست شان می پرهیزند. این افراد تمایل زیادی به پوشیدن انگشتر تا جای ممکن ندارند مگر اینکه حلقه ازدواجشان باشد. شاید برخی از افراد، زیبایی انگشتر را بیشتر برای بانوان تصور کنند اما امروزه این امر کاملا منسوخ است و چنین ادعایی که انگشتر برای خانم ها زیبا تر به نظر می رسد، منتفی است. در حقیقت جزئیات کوچکی مثل حلقه ها و انگشتر ها می توانند به استایل شما جذابیت بیشتری بدهند و یک انگشتر، توانایی منحصر به فرد بودن را به استایل شما اضافه کند به طوری که می تواند مُهر استایل شما باشد.

در این مقاله در مورد انگشتر ها و نحوه انتخاب آنها صحبت خواهیم کرد


انواع انگشتر

مورد اول : انگشتر مهر یا خاتم دار

قدمت این انگشتر به سال های قبل از میلاد باز میگردد و همانطور که از اسم آن پیداست چیزی شبیه به یک نشان یا تاج خانوادگی است. این انگشتر یک نشانه ی اصالت در گذشته محسوب می شد و نسل به نسل به در خانواده ها و به خصوص در بین خاندان اشراف و خانواده سلطنتی به ارث می رسید. در حقیقت نام و نشان یک خاندان از این طریق در استایل های افراد ظاهر می شد. هر خانواده ای نشانی منحصر به فرد برای خود داشت این کار بیشتر شبیه یک نشان و یک هویت شخص در خانواده ی اشرافی بود و برای اثبات این که ” من یک فرد منحصر به فردم” استفاده می شد.

انحصار این نوع انگشتر ها با نشان خاص فقط در دست افراد تراز اول یک خاندان قرار می گرفت. البته امروزه نیز به همان منوال شما می توانید از طرح خانوادگی که پدران و پدر جدتان در زمان قدیم داشته اند برای تهیه این نوع انگشتر ها استفاده کنید و آن ها را باز سازی کنید. اما از آنجاییکه در دنیای امروزی جایی برای اشرافیت وجود ندارد بسیاری از این نقوش و طرح ها در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است و شما بر اساس سلیقه زیبایی شناسی تان می توانید از این نوع انگشتر ها استفاده کنید و آن را به عنوان امضای استایلتان قرار دهید.


مورد دوم: انگشتر حلقه

حلقه ها، جز رایج ترین و بهترین انگشتر های مورد استفاده برای آقایان اند که بیشتر از نقره، طلا و پلاتین ساده ساخته می شوند و اصولاً بر روی دست چپ پوشیده می شوند. در گذشته، بیشتر بانوان از این نوع انگشتر ها استفاده می کردند ، اما در دنیای امروزی نه فقط به خاطر شرایط ازدواج، بلکه به دلیل سادگی و مینیمال بودن آن، آقایان نیز برای ارتقا سطح زیبایی خود از آن ها استفاده میکنن و به امری مرسوم ورایج تبدیل شده است.

برای انتخاب حلقه ها حتما قبل از خرید باید توسط فرد مجرب یا یک طلا ساز اندازه انگشت دست شما مورد ارزیابی قرار بگیرد. از خریدن یک حلقه تنگ یا گشاد دوری کنید. یک حلقه تنگ آزار دهنده خواهد بود و یک حلقه گشاد قطعا گم خواهد شد. اغلب طلا فروشان، لوازم لازم و شالوده های اندازه گیری دور انگشت را دارند که بین تمامی جواهر سازان و افراد شاغل در این زمینه، اندازه گیری هایی به زبان مشترک هستند. البته اگر وقت مراجعه کردن به یک طلا ساز را ندارید به راحتی می توانید با پیچیدن یک نخ یا سیم به دور انگشتتان و علامت گذاری بر روی آن اندازه دور انگشتتان را به دست آورید. برای این کار از خط کش برای سنجیدن طول نخ استفاده کنید و تناسب آن با حلقه را به دست آورید.

به حلقه ها، رینگ هم گفته می شود.


مورد سوم: حاکمیت یا پادشاهی

حلقه ها یا انگشتر های حاکمیت اصولاً با نشان یک سکه ی طلا تزئین می شوند که بیشتر به رنگ طلایی دیده می شوند. اکثراً این انگشتر ها از نظر اندازه طرحشان بزرگ اند و با جزئیات پیچیده ای ساخته می شوند. اغلب این انگشتر ها به دلیل ظاهر شلوغ شان در اندازه هایی متناسب با انگشت کوچک ساخته و به صورت تکی در دست آقایان دیده می شوند. از طرفی به دلیل ساختار دار بودن این نوع انگشتر ها، بهتر است تا برای نشان دادن زیبایی آن ها و هنری که در پس ساخت آن ها خرج شده است فقط در یک دست و به تنهایی از آن ها استفاده کرد. داشتن چندین انگشتر دیگر در کنار آن ها از ظرافت و زیبایی آن ها خواهد کاست و ظاهری خواهد ساخ که گویی تلاشی بیش از حد دارد. پوشیدن این سبک از انگشتر کار راحتی نیست، مخصوصا اینکه در ایران بسیار کم و نایاب هستند.


مورد چهارم : انگشتر فشن

به صورت تکنیکی ، همه ی حلقه ها جز خانواده انگشتر های فشن محسوب می شوند. انگشتر های فشن بیشتر دارای سنگ های قیمتی یا حکاکی های خاصی بر روی قاب اصلی حلقه اند و در بین آن ها آرم برند های مختلف دیده می شود. اغلب ما بیشتر انتخاب هایی از این دسته داریم و با ای نوع انگشتر ها سر و کار داریم.


انگشتر مناسب برای کدام انگشت دست شماست؟

انگشت اشاره

شما میتونید از هر دستی که دوست دارید، در هر کدام از انگشتان خود انگشتر بپوشید اما یک سری قوانین و سنت ها وجود دارد که می توانید از آنها راهنمایی بگیرید. انگشت اول یعنی اشاره می تواند برای مهمترین انگشتر شما اختصاص داده شود. بهترین گزینه ها برای این انگشت، همان انگشتر های نشانه یا خاتم دار می توانند باشند که می توانید با آن ها تاکییدی با افتخار بر روی استایلتان اضافه کنید. این روز ها افراد کمی دیده می شوند که از این انگشت برای انگشتر استفاده کنند اما برای مدل خاصی از دنیای اکسسوری ها که خواهان برجسته نشان دادن آن هستید، می تواند گزینه مناسبی باشد.


انگشت میانی

انگشترها در بیشتر مواقع معمولاً در انگشت میانی به صورت تکی پوشیده می شوند و به همین خاطر اگر بخواهید در پوششتان ترکیبی از دو انگشتر داشته باشید که یکی در انگشت اشاره و دیگری در انگشت میانی شما قرار بگیرد؛ شاید کمی دست و پا گیر باشند و حس مزاحمت ایجاد کنند، البته این قانون به این معنی نیست که نتوانید این کار را انجام دهید. هر قدر ابعاد و اندازه انگشتر هایتان را کوچکتر انتخاب کنید و از قالب های ساده تر استفاده کنید به سمت تعادل بیشتری خواهید رفت و می توانید با وجود تعدد انگشتر ها همچنان ظاهری مینیمال داشته باشید.

در نهایت اگر می خواهید از یک انگشتر به صورت تکی استفاده کنید، بهترین انتخاب، انگشت میانی دست شما خواهد بود. مخصوصا زمانیکه انگشتری پر زرق و برق داشته باشید.


انگشت حلقه

تکلیف انگشتِ حلقه کاملا مشخص است و به حلقه ازدواج اختصاص دارد. البته نه به این معنی که نمی توان از انگشتر های دیگری استفاده کرد.

اکثر مواقع انگشتر های ازدواج بر روی دست چپ پوشیده می شوند که این رسم نیز ریشه در یک سنت قدیمی از مصر باستان دارد. در این سنت گفته می شد که بهتر است از انگشتی که رگی مستقیما به سمت قلب انسان دارد برای پوشیدن حلقه ازدواج استفاده شود و این موضوع باعث خواهد شد پیوند زوجین محکم تر شود. البته که این موضوع یک افسانه وداستان خیالی است و حقیقت ندارد.


انگشت کوچک:

این انگشت از هیچ قاعده و سنتی پیروی نمی کند و با خیال راحت اگر احساس می کنید یک انگشتر بر روی این انگشت زیبا تر به نظر می رسد؛ از آن استفاده کنید. انگشت کوچک، انگشتی است که حتی با وجود چوشیدن انگشتری بزرگ باعث ایجاد مشکل در تحرک دستتان نخواهد شد. انگشتر های حاکمیت همان طور که گفته شد مناسب این انگشت هستند.


انگشت شست

پوشیدن انگشتر بر روی انگشت شست در واقع کمی غیر معمول است، اگر شما از جمله آقایانی هستید که می خواهید از انگشتر بر روی شست تان استفاده کنید در قدم اول باید از بین حلقه های ساده و مینیمال انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که این سبک انگشتر های انگشت شست رایج نیست اما دنیای استایل و فشن هر دو به کار خود ادامه می دهند و این شمایید که تعیین می کنید با کدام جریان هم مسیر شوید.

یک نکته مهم در انتخاب انگشتر برای این انگشت این است که خود انگشت شست به دلیل فرم استخوانی بزرگ است، پس اگر می خواهید ظاهری جالب از دستتان ارائه دهید باید انگشتری بزرگ یا حلقه ای پهن انتخاب کنید.

* یک رینگ نقره ای یا طلایی می تواند این کار را برای شما به زیبایی انجام دهد. همچنین برای زیبایی بیشتر میتوانید نیم نگاهی به اکسسوری های سیاه رنگ که به آب کربن معروف اند و یا سیاه قلم کاری شده اند نیز داشته باشید

برای خرید انگشتر، فاکتور های مهمی از جمله اندازه انگشتر و سلیقه نقشی اساسی دارند، حتی باید به سبک پوششتان و اینکه با چه آیتم هایی قرار است از این اکسسوری ها استفاده کنید، دقت داشته باشید. در انتخاب انگشتر ها باید به ساعت و دکمه سر آستین لباس هایتان دقت کنید. موضوع مهم دیگری که شایان ذکر است اینجاست که هر کدام از انگشتر ها بر روی انگشتِ شما یک معنی و مفهومی دارد که شما قصد دارید چه چیزی را به مخاطب انتقال دهید. پس توصیه میکنیم در انتخاب های این اکسسوری ها نحوه پوشیدن آن ها هوشمندانه تر عمل کنید.

پیام بگذارید

دوره آنلاین رنگ شناسی پاییز