در مقالاتی که برای شما تهیه و تنظیم شده اند، ممکن است که با پوشش های متفاوت یا درس کدها (Dress Code) مواجه شوید، پیشنهاد ما به شما این است که اگر از آن ها شناخت کافی ندارید، قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید، لطفا زمانی را اختصاص دهید و مقاله پیشنهادی زیر را مطالعه کنید.

مقاله مرتبط با درس کد ها و قوانین لباس پوشیدن برای آقایان

موضوع این درس، در ارتباط با شلوار هایی است که شما می‌توانید در فصول سرد سال از آن‌ها استفاده کنید.

زمانی که به هوای سردتر و فصول سرد سال نزدیک می‌شویم، قطعاً تغییراتی در لباس‌ها و اکسسوری‌های ما، چه در رنگ و چه در جنس آنها باید ایجاد شود.

به طور مثال برای روز های سرد سال، قطعاً پوشیدن یک شلوار با ضخامت کم مانند لینن، جایز نیست. حتما این سوال در ذهنمان ایجاد می شود که به چه دلیل نباید یک شلوار از جنس لینن را پوشید؟

نپوشیدن یک شلوار متناسب با فصل نه تنها می‌تواند ظاهر شما را بد جلوه دهد، بلکه نحوه ی ترکیب کردن و لایه بندی های شما را نیزغیر طبیعی نشان خواهد داد. یک شلوار لینن نازک، به همراه یک پالتو در استایل شما به مانند کارد و پنیر خواهند بود و هیچ همخوانی با یکدیگر نخواهند داشت.


پوشیدن یک لباس با جنس پارچه‌های سنگین وزن مثل بافتنی‌های پشمی یا کاموا با یک شلوار با ضخامت کمتر و با پارچه نازک در استایلتان به هم ریختگی ایجاد خواهد کرد .این موضوع در فصل‌های گرم سال نیز هم مطرح است و به همان اندازه، پوشیدن یک لباس و یا شلوار با پارچه‌های سنگین وزن نیز خنده دار به نظر خواهد رسید.

درادامه نحوه ی ترکیب کردن شلوارهایمان با سایر لباس های کمدمان را بررسی خواهیم کرد. شلوار، جز آیتم‌هایی است که وظیفه‌ی بزرگی در شکل گیری استایل یک شخص بر عهده دارد. یک شلوار با فیت و جنس متناسب با فصل، تاثیر بسزایی در استایل شما خواهد گذاشت. به بیانی دیگر، یک شلوار با برش فیت یا مناسب می تواند پایین تنه ی شما را به تناسب برساند و حتی ایرادات اندامی شما را نیز بپوشاند، پس این موضوع به شدت مورد اهمیت است.


در این قسمت باید نکته ای را یاد آور باشیم، زمانی که از یک شلوار صحبت می کنیم، اشاره به جنس پارچه و الیاف آن داریم، دوباره تاکید داریم که به کار بردن “شلوار پارچه ای” برای معرفی یک شلوار، کاملاً اشتباه است. تمامی البسه ی شما از پارچه تشکیل شده اند، این چنین توصیفاتی، به این می ماند که بگوییم “یکی از پیراهن هایی که دارم، پارچه ای است”

در ادامه به چندین نوع شلوار با بافت های متناسب زمستانی و روز های سرد سال اشاره خواهیم کرد.

شلوار مخمل کبریتی، آیتم نامیرای کمد لباس آقایان است.

شلوار فلانل، یکی از جذاب ترین شلوار های دنیای کلاسیک آقایان

شلوارکمرکش، شلواری که در این چند سال اخیر به شدت ترند شده است

شلوار چهارخانه، کلاسیک ترین شلوار کمد لباس آقایان

شلوار جین، یک شلوار همه کاره


شلوار مخمل کبریتی

شلوارمخمل کبریتی، به دلیل سبک قدیمی و وینتجی که دارد، به عنوان یک آیتم کلاسیک در فصول سرد سال در لیست اولویت ما قرار می گیرد، این نوع شلوار، گرمای زیادی تولید می کند و در برابر سایش بسیار مقاوم است. یک شلوار مخمل، مسیر غلطی در انتخاب استایل شما نیست، در بازار، بافت های متنوعی از مخمل وجود دارد که به شکل های راه راه های درشت و ریز نساجی شده اند.

اکثراً از راه راه های ریز در دوختن لباس برای پایین تنه مانند شلوار و از راه راه های درشت، بیشتر برای بالاپوش هایی مثل کت استفاده می شود. مخمل ها چند سالی است که در دوخت پیراهن های اور سایز یا شکت ها نیز ترندی شده اند و محبوبیت بالایی را به خود اختصاص داده اند.

البته در موقعیت های مختلف بنا بر سلیقه تان می توانید، یک کت و شلوار با راه راه های درشت نیز برای خودتان در نظر بگیرید. اما در این موقعیت، باید به اندازه پاهایتان هم دقت کنید. مخمل راه راه درشت برای پاهای بزرگ و افراد چاق آنقدر ها هم شاید مناسب نباشد و باعث می شوند تا فرد در پایین تنه چاق تر به نظر برسد. پارچه مخمل کبریتی به پارچه آجدار نیز معروف است.

البته به این موضوع باید اشاره کنیم که مخمل هایی با وزن سبک تر نیز وجود دارند که برای فصول خنک تر سال استفاده می شوند. در کل در فصل های سرد سال، مخمل های کبریتی با وزن سنگین، خواهان بیشتری دارند.

شلوار مخمل کبریتی را به چه صورت ست کنیم ؟

درست است که شاید شلوار مخمل، سلیقه ی خیلی از افراد نباشد اما همیشه در کمد لباس آقایان حضور داشته است، یک شلوار مخمل می تواند جایگزین خوبی به جای شلوار جین باشد. شلوار های مخمل کبریتی در رنگ های کلاسیک می توانند کاربرد بیشتری داشته باشند. به طور مثال، مخملی از طیف رنگ های قهوه ای سوخته، کرم و یا مشکی، دست شما را در ترکیب کردن آیتم ها با سایر رنگ ها باز خواهد گذاشت و اغلب با طیف گسترده ای از رنگ ها هماهنگی خواهد داشت.

اگر بخواهیم یک ترکیب مینیمال با مخمل ها را پیشنهاد دهیم، توصیه می کنیم که یک تی شرت سفید، شلوار مخمل کبریتی از رنگ های خنثی با یک اسنیکرز سفید را به همراه یک جکت کتان ضخیم بپوشید. شلوار مخمل قهوه ای رنگ می تواند با یک بوت قهوه ای با تنالیه ای کمی روشن تر یا تیره تر به زیبایی جلوه کند. انتخاب این شلوار و نحوه ی ترکیب کردن آن با سایر آیتم ها شاید کمی سخت باشد اما اگر آیتم های انتخابی شما به دقت کنار هم چیده شوند، قطعاً می توانید یک استایل کلاسیک و وینتج بسازید.


شلوار های فلانل (Flannel)

فلانل، در اصل به نوعی پشم نرم و کُرکی گفته می شود که در ساخت شلوار نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است، این شلوار می تواند یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین آیتم های کمد لباس شما باشد. شما با شلوار های فلانل می توانید هم به سمت پوشش های کژوال و هم به سمت پوشش های رسمی حرکت کنید، این پارچه به بهترین شکل، پاهای شما را گرم نگه خواهد داشت. وقتی صحبت از لباس پشمی می شود، فکر ما به سمت یک شلوار سنگین وزن، سوق پیدا می کند اما فلانل در اصل یک خصوصیت خوب دارد که آن هم، وزن متعادل و تقریبا کم آن می باشد.

بافت تار و پود این پارچه در نساجی آزاد تر ساخته می شود که باعث نرمی و شل بودن پارچه می گردد. تار و پود نرم پارچه های فلانل به این معنی نیست که این پارچه استحکام زیادی ندارد و سریع تغییر شکل می دهد بلکه برعکس، در عین اینکه این پارچه نرم است، فلانل یکی از مقاوم ترین پارچه ها هم محسوب می شود. وزن فلانل بین ده تا دوازده اونس در نظر گرفته می شود و دارای فرآیند های تولیدی مختلفی است.


شلوار فلانل را به چه صورت باید ست کرد ؟

برای شروع، یک شلوار فلانل رنگ خاکستری برای شما کارایی بسیار بالایی می تواند داشته باشد. یک شلوار فلانل رنگ خاکستری به راحتی با یک یقه اسکی مشکی ترکیب می شود که یکی از پیشنهادات هر مرد خوش پوشی می تواند باشد. برای کفش، از دربی ها (Derby shoes) می توانید استفاده کنید، این ترکیب، می تواند یکی از استایل های پایه ای شما باشد که می توانید از آن در موقعیت های روزمره تان بهره ببرید.

شلوار های پشمی چون فلانل ها، آسان ترین آیتم ها برای ست کردن در فصول سرد سال اند، پیشنهاد می کنیم شلوار های فلانل را در طرح های مختلفی مثل چهارخانه و یا ساده تهیه کنید. همینطور، اگر خواهان تکمیل کردن کمد لباس زمستانه خود و افزایش سطح کیفی کمدتان هستید، توصیه می کنیم که همیشه یک کت و شلوار پشمی فلانل به رنگ ذغالی در کمد لباستان داشته باشید.


شلوار های کمر کش یا Drawstring چیست؟

این مدل شلوار ها به سمت سبک پوشش های اسمارت کژوال سوق دارند، در طی این چند سال اخیر نیز، این شلوار ها تبدیل به یک آیتم کلیدی در این درس کد شده اند، شما می توانید این مدل شلوار را با یک کت بلیزر و یا یک سوئدر پشمی با بافت نازک بپوشید. برای انتخاب کفشتان بین یک اسنیکرز چرم مینیمال و یا یک ترینر(Trainer sneakers) بیشتر فکر کنید. یکی از آیتم هایی که به زیبایی با این نوع شلوار در استایل های متفاوت، به خوبی جلوه می کنند اورکت ها هستند.

رنگ های شتری و کرم می توانند جذابیت خاصی به استایل شما به همراه این نوع شلوار ها ببخشند. این رنگ ها قدرت مانور لایه بندی بالایی به شما در ظاهرتان ارائه خواهند داد.


شلوار های چهارخانه

یکی از طرح‌های قدیمی مانند الگو راه راه که همیشه در استایل آقایان وجود داشته، طرح‌های چهار خانه است. طرح چهارخانه به عنوان یک طرح کلاسیک در درس کد کلاسیک نیز بیشتر دیده می‌شود. در دنیای شلوار ها نیز این طرح یکی از جلوه های بسیار پرطرفدار مردانه محسوب می شود. شلوارهای چهارخانه (دندان سگی و یا گلن چک/ Hound tooth or Glen check) یکی از محبوب ترین شلوار‌هایی هستند که جنس پشمی و کتان آنها می تواند در فصل سرد سال انتخاب مناسبی باشد.

شلوار های چهارخانه، اغلب دارای الگو های رنگی 3 تایی هستند بدین معنی که در ایجاد چهار خانه ها از دو رنگ پایه ای مثل طوسی و مشکی به همراه یک رنگ زنده از چرخه رنگ مثل قرمز یا سبز یا آبی استفاده می شود. شما می توانید بر محور یکی از این رنگ ها سایر آیتم هایتان را انتخاب و ترکیب کنید. برای مثال یک شلوار چهار خانه با ترکیب رنگی سه تایی اعم از طوسی، مشکی و رگه هایی از سبز فسفری می تواند شما را در انتخاب بالا پوش و اکسسوری ها رهنمون باشد.

اغلب رنگ های مورد استفاده در پارچه های چهار خانه به جز سفید، طوسی و مشکی، در بافت این نوع پارچه ها به طور اندکی استفاده می شوند. همین اندک بودن به شما چراغ سبزی نشان می دهد تا اکسسوری هایی مثل جوراب یا کمربندتان چگونه انتخاب کنید. توصیه می کنیم برای جذابیت بیشتر به هنگام پوشیدن یک شلوار چهارخانه، جوراب و یا کفشتان را دقیقا از همان رنگی انتخاب کنید که در بین چهار خانه ها بسار اندک استفاده شده است.

شلوار های چهار خانه را به چه صورتی ست کنیم ؟

ست کردن یک شلوار با الگوی چهارخانه با لباس های بالا پوش و کفش ها آنقدر ها هم کار راحتی نیست، برای داشتن یک انتخاب ایمن، از همان رنگ های کلاسیک و خنثی که در بافندگی الیاف این پارچه ها به صورت اولیه وجود دارند، استفاده کنید و الهام بگیرید. ترکیب شلوار چهار خانه با یک یقه اسکی مشکی و کفش آکسفورد مشکی می تواند جذابیت زیادی به شما ببخشد، این ترکیب یکی از بهترین ظاهر های درس کد اسمارت کژوال می تواند باشد اما اگر می خواهید به سمت ظاهر های کژوال تری بروید، می توانید یک اسنیکرز سفید ساده را با آکسفوردتان جایگزین کنید. در پوشیدن شلوار های چهار خانه به یک بالا پوش ساده تک رنگ اکتفا کنید.

در لایه بندی با شلوار های چهار خانه سعی کنید زیبایی طرح چهار خانه شلوارتان را از بین نبرید یا به بیانی دیگر آن را نکشید. یک شلوار چهارخانه با رنگ های متفاوت زمانی در استایل شما خواهد درخشید که ماه مجلس استایل شما باشید و این موضوع تنها زمانی صدق خواهد کرد که آن را با آیتم های تک رنگ و ساده ای چون سفید یا مشکی بپوشید و از اضافه کردن رنگ های دیگری در آن بپرهیزید.


شلوار جین، گزینه ی همه کاره ی کمد لباس آقایان

در انتهای هر کلامی که در ارتباط با دنیای شلوار ها باشد، غافل شدن از شلوار های جین جایز نیست، شلوارهای جین با رنگ های تیره و روشن، همیشه کاربردی و چهار فصل اند. هیچگاه از خرید آن ها هیچ شکی به خودتان راه ندهید. حتی جین های خام نیز به شدت برای فصول سرد برای شما کاربردی خواهند بود، ترند های بسیاری در رابطه با فیت و اندازه ی شلوار های جین در طول دوره های متفاوت وجود دارد اما پیشنهاد می کنیم که هر فردی باید یک شلوار جین با فیت اسلیم در کمد لباسش داشته باشد.

 

به انتهای این مقاله رسیدیم و باید به یک سری نکات اشاره داشته باشیم، اینکه چه شلواری را با توجه به سلیقه ی خودتان انتخاب می کنید، به نحوه ی ساخت استایل روزمره ی شما باز می گردد، اما اینکه بدانید چه شلواری را متناسب با اندام بدنتان انتخاب کنید و همچنین، اگر شناختی از الیاف و پارچه های شلوارخودتان داشته باشید، قاعدتا گامی بزرگ تر در خوش پوشی خواهید گذاشت.

اگر این مقاله را سریع خوانده اید و تمرکزی بر روی بخش های آن نداشته اید، لطفاً زمانی بگذارید و مجددا آن را مطالعه کنید، این موضوع به شما این امکان را می دهد که استایل بهتری برای خودتان بسازید، همچنین ما در داخل سایت در مورد شلوارهای چینو نیز مقاله ای آماده و ارائه کرده ایم و آن ها را جز دسته بندی شلوار های چهارفصل سال، در نظر گرفته ایم. شما می توانید با کلیک کردن بر روی لینک زیر به این مقاله دست پیدا کنید!

لینک مقاله شلوار چینو

تجربیات شما

انتخاب یک شلوار می تواند شما را از سردرگمی برای پوشش روزمره برهاند. پیشنهاد می کنیم هر زمان که با این تفکر ک هیچ چیزی برای پوشیدن ندارم مواجه شدید سریعا آن را با انتخاب یک شلوار مناسب در نطفه خفه کنید. انتخاب یک شلوار متناسب برای موقعیت و روزتان به شما در انتخاب سایر آِتم ها نیز کمک خواهد کرد!

لطفا در قسمت نظرات به ما بگویید که شما با کدامیک از شلوار های معرفی شده احساس راحتی بیشتری دارید و استایل هایتان بیشتر با کدام یک از این شلوار ها پایه گذاری می شوند؟ تجربیات و ترکیب های مختلفی که با شلوار های معرفی شده داشته اید را با ما در میان بگذارید.

پیام بگذارید

دوره آنلاین رنگ شناسی پاییز