محتوای کوتاه

محتوای کوتاه

مطالبی که در این بخش گفته می‌شود، بیشتر از دو دقیقه وقت شما را نمی گیرد و صرفاً اشاره ای به مطالب گفته شده در اینستاگرام و سایت است

 

برگشت به صفحه اصلی

خیابان Savile Row، نبض سفارشی دوزی کت و شلوار، در دنیا

خیابان سَویل رو، یکی از مهمترین مکان‌های دنیای کت‌شلوار در دنیاست، این خیابان با طول 270 متر که در منطقه Mayfair در مرکز لندن قرار دارد، مجمع گردهمایی برند‌های مطرح و لوکس سفارشی دوزی کت‌شلوار دنیاست، که اغلب محصولاتشان را به سبک کت‌شلوار بریتانیایی و فرانسوی تهیه می‌کنند.

هر شخصی که در دنیای پوشاک کلاسیک علی الخصوص کت و شلوار فعالیت دارد، قطعاً باید با نام این خیابان و برند‌های آن کم و بیش آشنا باشد، خیابان سَویل رو برای یادبود همسر دوک بورلینگتون، یکی از نجیب زادگان بریتانیایی، یعنی دوروتی سَویل نام گذاری شده است.

می‌توان گفت خیابان Savile Row از آنجاییکه آتلیه برند‌های سفارشی دوزی زیادی را در خود جای داده است، اولین خیابانیست که به راستۀ خیاطان سفارشی دوز (Bespoke) معروف است. ادعای سفارشی دوزی در این خیابان، جرات بسیاری می‌خواهد، مافیای سفارشی دوزی در این خیابان بر اساس قوانین و دیسیپلین‌های دقیق خیاطی بنا شده است و هر کسی توانایی حضور در بین برند‌های این خیابان را ندارد.

البته برای پذیرفته شدن به عنوان یک برند سفارشی دوزی در این خیابان شما می‌توانید به آکادمی Savile Row Aacademy مراجعه کنید. این آکادمی دوره‌های خیاطی پیشرفته ده ماه تا دو ساله برگزار می‌کند که برند‌ها بعد از اخذ مدرک آن‌ها می‌توانند به کلوب خیاطان سفارشی دوزی این خیابان بپیوندند.

دوخت یک کت و شلوار در برند‌های سَویل رو صرفاً به دست خیاطان تمام نمی‌شود، بلکه از زیر دستان الگو زن‌ها، برش کاران و در نهایت خیاطان عبور می‌کند تا دقیق ترین فیت را برای اندام مشتریان بسازند.

عجیب نیست که قیمت یک دست کت و شلوار ساخت برندهای سویل رو از 3500 پوند تا 10000 پوند متغیر است!

 

savile row bespoke

بهترین ترکیب پارچه ها در فصل زمستان

اگر به هر دلیلی تصور می‌کنید که پارچه‌ها نقشی در خوش پوشی شما ندارند، سخت در اشتباه هستید، تاثیری که پارچه‌ی باکیفیت و متناسب با فصل می‌تواند بر ظاهر شما بگذارد، شما را شگفت زده خواهد کرد.

از این رو در فصل زمستان، پارچه‌های کاربردی را می توان، Wool (پشم) و Cashmere (کَشمیر) معرفی کرد. یکی از بهترین نوع ترکیب پارچه‌ها یک اور کت پشمی یا کشمیر به عنوان بالا پوش، با یک شلوار از جنس فلانل پشمی (Wool Flannel) به عنوان پایین پوش می‌باشد. 

در انتخاب پارچه فلانل دقت کنید، این پارچه از الیاف پشمی سبک وزن تولید می‌شود، به همین دلیل شلوار شما باید راحت و همچنین قدرت حرکت را از شما نگیرد.

از ترکیب این دو پارچه در ظاهر خودتان شگفت زده خواهید شد.

wool and flannel

چه زمانی از واژه ی استایل می‌توانیم استفاده کنیم؟
 

زمانی که صحبت از استایل می‌شود، ما صرفاً به لباس پوشیدن شخص اشاره نداریم و به تمامی رفتار‌ها، طرز فکر و نگرشی که آن فرد نسبت به خودش دارد، می‌پردازیم.

هنگامیکه درباره ی استایل شخصی صحبت می‌کنیم، قرار است که بگوییم آن فرد بر اساس شخصیتی که دارد چطور لباس می‌پوشد.

با این تعاریف، زمانی که لباس یک شخص را می‌بینیم باید بگوییم که اوت فیت (outfit) زیبایی دارد یا اینکه بگوییم لوک یا ظاهر (Look) جذابی دارد، به معنای اینکه ظاهرش چطور است و چطور دیده می‌شود؟

شاید زیاد شنیده باشید که استایلیست‌ها می‌گویند یک لوک برایتان می‌چینیم، منظور آن‌ها از این عبارت این است که با توجه به فرم بدنی و لباس‌هایی که برای شما انتخاب کرده‌اند، یک چیدمان صحیح برای شما انتخاب می‌کنند.


اصطلاح “گیک” یا “نِرد” در نحوه لباس پوشیدن به چه معنا است؟

شاید تا به حال واژگان  گیک (GEEK) یا نرد  (NERD) را زیاد شنیده باشید، مثلاً گفته می‌شود که “فلانی، فرد خیلی نردی (Nerd) است”.

همان طور که از نام آن پیداست این صفت به افرادی گفته می‌شود که سبک دانشجویی را برای خودشان انتخاب کرده اند، خوره کتاب‌اند و همیشه در حال تحصیل و تفکر هستند و لباس‌هایی بر تن دارند که کمی وینتج و قدیمی هستند، این سبک پوشش به دلیل انتخاب لباس‌هایی که عموماً دارای بافت هستند، بیشتر در فصول سرد کاربرد دارند.

این استایل می تواند شامل بافت های یقه هفت بدون آستین، کاردیگن، وارسیتی جکت و لباس‌های دارای چاپ باشد.

از اینکه شما یک سبک گیک (Geek) را برای خودتان انتخاب می‌کنید هراسی نداشته باشید، این نحوه‌ی پوشش قطعاً می‌تواند برای افراد دانشجو بسیار مناسب باشد.

البته نا گفته نماند که افرادی که مطالعه و درس خواندن را در اولویت قرار می‌دهند و دائما در حال کلنجار رفتن با موضوعات علمی هستند گیک خوانده می‌شوند.

گیک ها الزاماً شلخته نیستند بلکه بسیار دقیق و منظم هم می‌توانند باشند.

فراموش نکنید که یکی از اکسسوری‌های تکمیل کننده‌ی این سبک از پوشش، عینک طبی با فریم های بزرگ است.

واژه ی اکسنت (Accent) در استایل به چه معنا است؟

 

در مقالات منتشر شده در سایت، به وفور با کلمه ی اکسنت مواجه می شوید، معنی این لغت در انگلیسی، لهجه دار کردن است، اما در مبحث استایل نمی توان آن را با این معنی به کاربرد. این واژه عموماً برای چیدمان در دکوراسیون منزل، هم استفاده می گردد، با این مفهوم که می خواهید بر قسمتی از خانه، با رنگ و خاص بودن اکسسوری هایتان، تاکید بیشتری داشته باشید و آن قسمت را اکسنت دار می کنید.

اکسنت، در نحوه ی پوشیدن شما هم صدق می کند، شما قرار است که یک رنگ یا طرح خاصی، از یک لباس یا اکسسوری را به استایلتان اضافه کنید که با مابقی پوشش شما تفاوت و ناهماهنگی داشته باشد.

به زبان عامیانه، اصطلاحاً رنگی را به پوشش خودتان پرتاب می کنید که هیچ هارمونی با دیگر لباس های شما ندارد، این کار باعث می شود، سلیقه و خلاقیت خودتان را به رخ دیگران بکشید، برای شروع می توانید، اکسنت دار کردن استایلتان را از اکسسوری هایی مانند کلاه بینی یا شال گردن آغاز کنید، مطمئناً خودتان هم شگفت زده خواهید شد.

گاهی اوقات نیاز است از دایره ی امنی که در استایل برای خودمان ایجاد کرده ایم، رها شویم و چیزهای متفاوت تری را امتحان کنیم.

 

آیا درس کد ها در دنیای مد و استایل، مرده اند؟
 

اینکه برای داشتن یک ظاهر خوب، نیاز است با توجه به موقعیتی که در آن هستید، لباس بپوشید یکی از مهم ترین قوانین دنیای استایل است. اما این امر تا چه حد می تواند در شناخت قوانین لباس پوشیدن یا همان درس کد ها مفید باشد؟

با گذشت چندین سال و پیدایش تعداد کثیری از درس کدها، مانند کژوال، اسمارت کژوال، بیزینس کژوال آیا همچنان می توانیم تفاوت آنها را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

شناخت درس کد ها می تواند در انتخاب سریع تر لباس هایمان و حتی جزئیات مرتبط با آن بسیار کمک کننده باشد اما شاید افراد امروزی  با دغدغه های نوین تر و همچنین خوب جا نیافتادن این مقوله، پیگیر این موضوع نباشند که من در موقعیت های کاری و اجتماعی چه لباسی را باید بر تن داشته باشم؟

در پاسخ به این سوال که آیا درس کد در کشور ما مرده است یا خیر باید بگوییم که شاید بتوان در شناخت برخی از درس کدهای دنیای مد و استایل، مانند بیزینس کژوال، اسمارت کژوال و کژوال از برخی مواضع صرف نظر کنیم اما در دنیای کلاسیک و کت و شلوار نمی توان قوانین لباس پوشیدن را نادیده گرفت.

ما در مقاله ای به شناخت قوانین لباس پوشیدن یا همان درس کد ها پرداخته ایم که می توانید با کلیک کردن بر روی لینک زیر به آن دسترسی داشته باشید.

مقاله مرتبط با درس کد ها 

 

 

روانشناسی رنگ ها در حوزه ی استایلینگ

یکی از اشتباه هات رایج در حوزه ی استایلینگ، زمانی اتفاق می افتد که به هنگام صحبت از رنگ ها در استایل،  نسخه ا ی واحد برای همه در نظر بگیریم و بر اساس آن استایل انتخاب کنیم. این واحد بودن از آنجایی اشتباه است که رنگ ها در فرهنگ و آداب کشور های مختلف در سطح دنیا، معنی و مفهومی متفاوت دارند.

کافیست به رنگ قرمز توجه کنید، بسیاری از مردم جهان از رنگ قرمز برای نماد عشق استفاده می کنند، چینی ها آن را نماد شانس می دانند و آن را بر تن نوعروسان شان می کنند. دقیقا در مقابل، در آفریقا قرمز برای مراسم عزا استفاده می شود.

به همین دلیل نمی توانیم با دیدن رنگ قرمز، به دور از علم و تحقیقات نسبت به موقعیت بگوییم که قرمز، یک رنگ شور و هیجان است.

روانشناسی در موضوعات فرا فرهنگی می تواند به این سه شکل دسته بندی شود.

1) جذابیت جنسی 

2) هدف گذاری و موفقیت در وظایف

3) برتری طلبی و رقابت 

 

اولین کت و شلوار شما مشکی نیست! 

شاید متوجه شده باشید که اغلب، بهترین پیشنهادی که برای خرید کت و شلوار به جوان‌ها داده می‌شود، رنگ مشکی است، اما باید بگوییم که این کار یک اشتباه بزرگ می تواند به همراه داشته باشد. اشتباه نه به معنای اینکه رنگ مشکی نمی‌تواند انتخاب شما باشد، بلکه بدین معنا که کت و شلوار مشکی یک پختگی در استایل نیاز دارد و شما شاید هنوز به آن سطح پختگی نرسیده باشید

اگر دقت کرده باشید رنگ مشکی برای مراسم خاکسپاری و حتی در مقابل، مراسم ازدواج نیز استفاده می‌شود، این پارادوکس و تضاد به ما نشان می‌دهد که ما برای آماده شدن برای حضور در یک رویداد بسیار مهم می‌توانیم از مشکی استفاده کنیم اما پختگی این مشکی چیست؟

منظور از پختگی در استایل این است که شما شناختی اولیه از کت و شلوار داشته باشید، همچنین کت شلوار رنگ مشکی باید متناسب با سن و رفتار شما همخوانی داشته باشد. زمانی کت و شلوار مشکی می‌تواند اثرگذار باشد که شما بتوانید با داشتن آن، حس تکامل و بلوغ فکری را از دورنیات خودتان منتقل کنید.


در سایت، مقاله ای با عنوان “هفت رنگ کت و شلوار که برای کمد لباس شما می تواند ضروری باشد” منتشر شده است که شما می توانید توضیحات بیشتر را در این مقاله مطالعه کنید.


black suit

 

 لینک مقاله مرتبط 

#کت_شلوار_مشکی

سافاری جکت چرا انقدر محبوب است؟ 
 

یکی از آیتم های کلاسیک که از دل نظام آمده است، سافاری جکت ها هستند، اما واقعاً این لباس از کجا پیدا شده است؟ سافاری جکت جزء آیتم هایی است که در طول زمان تغییرات بسیار زیادی، در طراحی آن اعمال شده است.

سافاری جکت درگذشته برای سربازان جنگی به عنوان یک پوششی برای استتار دوخته می شد، یکی از دلایلی که می توان این حدس را زد، رنگ هایی با تنالیته زمین بود( رنگ هایی مانند خاکی، سبز)

رنگ های روشن در سافاری جکت ها جایگاهی نداشتند. یکی از دلایل این بود که رنگ های روشن می توانستند حشرات را به سوی خود جذب کنند. پشه هایی که شاید ناقل مالاریا یا باعث عفونت تب زرد می شدند.

از این رو اغلب سافاری جکت ها با تُن های رنگی زمینی و خنثی ساخته می شدند. گرچه امروزه در استایل های شهری ما شاهد رنگ های متفاوتی از سافاری جکت ها هستیم و نگران ترساندن یا جذب حیوانات به سمت خودمان نیستیم.

 

پیشنهاد می کنیم که مقاله مرتبط با سافاری جکت را در سایت ما مطالعه کنید. 

 

 لینک مقاله 

#سافاری_جکت

#جکت_نظامی 

 
ژاکت دقیقاً به چه چیزی گفته می شود ؟
 

شاید شما هم تا به حال، با کلماتی مانند Jacket و Coat در زبان انگلیسی برخورد کرده باشید و از خودتان پرسیده باشید که این دو چه تفاوت هایی با هم دارند؟ آیا باید هر دو آنها را کت معنی کرد؟ پس در اینجا ژاکت به چه چیزی گفته می شود ؟

قاعدتاً مثل خیلی از کلماتی که داریم و آنها از زبان فرانسوی وارد زبان ما شده اند، ژاکت هم جزء همان کلمات است، شاید در فرهنگ لباس پوشیدن در ایران، به هر چیزی که شبیه به بافت باشه و کمی ضخیم، ژاکت گفته می شود، اما تا حدودی می توان این تعریف را رد کرد. 

ژاکت همان جکت است و جکت را کت معنا می‌کنیم و هر کدام از بافت‌ها، اسامی متفاوت و جداگانه ای دارند، حالا با فرض اینکه، کمی نسبت به این واژه آگاه تر شدیم، سراغ این می رویم که Jacket و Coat چه تفاوتی باهم دارند ؟ 

به بیان ساده تر تفاوت در طول و میزان سبک و سنگینی آنها است که این دو را از هم متمایز می کند، اگر طول لباس تا امتداد لگن شما باشد، می توان به آن jacket گفت. در مقابل اگر طول لباس از قسمت لگن رد شود و لباس ضخیم‌تر باشد به آن Coat گفته می‌شود.

در هر صورت انواع متفاوتی از کت‌ها وجود دارند که نمی‌توان فقط به این حرف اکتفا کرد، به طور مثال سافاری جکت با وجود بلندی طول آن تا زیر لگن، باز هم در دسته‌ی jacket ها قرار می گیرد.

 


 برای فهم بهتر مطلب مقاله ای که مرتبط با کت های پاییز-زمستان است را مطالعه کنید.

 لینک مقاله 

#کت_پاییزی 

#جکت 

 
کت بِلِیزر بدون ساختار چیست؟ 
 

شاید واژه‌ی کت بلیزر را زیاد شنیده باشید، کلمه‌ی بلیزر به معنای یقه‌های پهن کت نیست و این یک اشتباه رایج است که ما آن را تکرار می‌کنیم.
به طور مرسوم بلیزر، به کت‌های رنگ سرمه‌ای گفته می‌شد که از سبک لباس‌های دریایی با دکمه‌های فلزی الهام گرفته شده باشند. منظور از سبک لباس‌های دریایی، یونیفرم‌های ملوانان، پوشش‌های ماهیگیر‌ها و قایق داران است که اغلب بدون سر شانه های سنگین اند و حرکت در آن ها آسان تر است. 

اما در حال حاضر به هر کت تک و غیر رسمی و اسپرت، بلیزر گفته می‌شود، اما باید اشاره کرد که کت اسپرت و بلیزر با هم تفاوت‌هایی دارند، بدون ساختار بودن بلیزر بدین معنا است که کت، دارای سیلوئت‌های نرم است و بدون هیچ پَد شانه یا خطوط تیز دیده می شود، این سبک بیشتر با لباس های قدیمی و بدون ساختار، مثلاً شلوار‌هایی مانند چینو و جین ها بیشتر سازگاری دارد.

 
 
 
آیا اکثر لباس های وارد شده در مد، از جنگ آمده اند؟
 
 
ما فکر می‌کنیم خیلی از لباس‌هایی که الان شما در کمد لباس خودتان می‌بینید یک الهام از گذشته و لباس های نظامی دارد…
 
درقرن هفدهم میلادی براساس نوشته‌های کتاب‌های تاریخ، لویی چهاردهم با سربازان درارتش فرانسه، ملاقات کرد آنها پارچه‌های قرمز یا راه راه در اطراف گردن خود به رنگ لباس های فرم خودشان داشتند که مانند یک دستمال گردن خود آویزان می‌کردند و بعد از آن لویی چهاردهم این ایده را گرفت و بعد از آن این نحوه ی پوشش تبدیل به کروات شد.
 

لینک مقاله پوشاک نظامی چطور وارد مد شده اند؟

 
 
 

امضای شخصی یک برند چیست؟ شنل از آن چطور استفاده میکند؟

 

امضا یک برند یکی از منحصر ترین و برجسته ترین ویژگی هایی است که یک برند سعی میکند در طول تمامی کالکشن های خودش به صورت بارز یا خرده از آن استفاده کند

امضا یک برند در طول دهه ها دو رویکرد اصلی را طی می کند.

۱.با گذر زمان یکی از هنر های بسیار بارز یک برند همیشه پا برجا می ماند و در تمامی لباس ها دیده می شود

این موضوع با عبارت Consistency in a brand’s fashion در دنیای مد مطرح می شود

برای مثال شنل همیشه از توئید ها (tweed) و پارچه های پشم و کَشمیر در کالکشن پاییز زمستان استفاده میکند و هر ساله با وجود پترن ها و طرح های جدید ریشه ی توئید Chanel یکسان است.

این باعث میشود تا مشتری اعتماد کند که برندی چون شنل همیشه یک پارچه توئید با کیفیت و دوخت فرانسوی به او خواهد داد و تغییر فونداسیون این برند در کیفیت محصولات تاثیری نخواهد گذاشت.

مشتریان مارکت شنل می دانند که هر ساله با وجود نوآوری ها باز هم کالکشن های شنل در طرح و کیفیت خود ثبات دارد.

۲.ایجاد امضاهای جدید که به واسطه گروه هنری یک برند ساخته میشوند که باز هم مختص همان برند اند و میتواند از محصولات یا حتی نحوه ارائه یا #Presentation یک برند باشد.


وقتی شخصی سر تا پا یک رنگ پوشیده است از چه واژه ای در استایل استفاده می کنیم؟

 

Head to toe

یکی از اصلاحات رایجی که در پوشیدن لباس به کار میرود Head-to-toe است؛ به معنیه سر تا پا یک رنگ پوشیدن است که فقط از سایه های یک رنگ استفاده می گردد و یک ظاهر #مونوکروم را تشکیل می دهد. یکی از ترند های پاییز-زمستان امسال که در فشن شو برند ها هم دیده شد پوشیدن سر تا پا یک رنگ بود که جُدا از سبک ترندی، موضوعی است که حتی استفاده از آن در استایل ها و پوشش های روزمره نیز دیده می شود.

باز هم مثل همیشه یکی از پرطرفدارترین رنگ هایی که برای این سبک استفاده می شود مشکی است.


برند سلین برند سلین فشن شو پاییز زمستان 2022

آیا هرخانه ای را می توان مزون نام برد؟
 

La maison du couturier
واژه مزون از ریشه کلمه فرانسوی Maison# به معنی خانه نشات میگیرد که در دنیا استایلینگ و فشن به معنی پایگاه اصلی برندی که در انجا به دنیا می آید و تولید پوشاک انجام میشود تلقی میشود
اما یک مزون چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک مزون مردانه باید علاوه بر محیط “نورانی” و “پانوروماتیک” که با آینه های فراوان ایجاد میشود که باعث میشود ایرادات اندامی افراد و نقاط قوت آن ها به راحتی قابل تشخیص باشد;

باید دارای قدرت ارائه زیادی در انواع پارچه ها و پترن ها باشد
از طرفی یک مزون خوب باید تیمی در پشت صحنه داشته باشد که بر نیاز های افراد مراجعه کننده شناختی کافی و پاسخی سریع داشته باشند
یک مزون، قطعا مشتریانی محدود خواهد داشت و جز برند های لوکس در نظر گرفته میشود.

لینک دانلود پادکست لوکس

هر خیاطی یا هر فردی با چند طاقه پارچه و مانکن و محیطی دل انگیز توانایی مزون خوانده شدن ندارند.

این یقه های 9 سانتی واقعا وجود داشته است؟

 

Strand collars / starched collars

یقه های ایستاده در دنیای قبلی فشن در قرن گذشته همگی به دلیل لایه بندی زیاد و همچنین سفت بودن زیادشان باعث ایجاد حس خفگی و سفتی در گردن می شدند که رفته رفته از پوشش ها حذف شدند

برای اینکار از پارچه هایی استفاده میشد که در تولیدشان از لایه های متعدد استفاده میشد یا اینکه پارچه بعد از تولید در نساجی توسط خیاط ها به در محلول آب و نشاسته غلیظ خوابانده میشد و سپس پارچه خشک میشد تا نشاسته ای که در تار و پود پارچه باقی مانده است به استحکام و صافی پارچه کمک کند

اما به دلیل راحت نبودن افراد در پوشیدن این نوع یقه ها کم کم از استایل افراد خارج شدند.

ولی دنیای فشن همیشه پویاست و گویا اینبار باز هم شاهد زنده شدن یکی از اِلِمان هایی هستیم که به تاریخ پیوسته بودند.

یکی از ویژگی های مثبت این نوع یقه های پیراهن ها اینجاست که هم میتوان بدون کراوات از آن ها استفاده کرد و هم با کراوات آن را پوشید.

اما نکته مهم این است که به همراه کراوات باید از گره های میانی استفاده کنید و از کراوات های پهن یا بسیار باریک بپرهیزید.

 

Tuxedo / تعریفی کوتاه از تاکسیدو 

 

تاکسیدو اصولا دارای دو نوع درس کد است
White Tie Tux
Black Tie Tux
این نحوه ی پوشش در رویدادهای بسیار رسمی انتخاب می شود
برای مراسمات بزرگ، دِرِس کدلباس از قبل، در کارت دعوت به مهمانان اطلاع داده می شود
اغلب اوقات در عروسی ها تنها فردی که با تم پاپیون سفید(white tie) حاضر میشود داماد است و ساقدوش ها با تم پاپیون مشکی (black tie) حضور پیدا میکنند تا تمایز داماد با مهمانان و ساقدوش ها بیشتر نمایان باشد.

تاکسیدو با پاپیون سفید در رویدادهای بسیار رسمی که افراد بلند مرتبه سیاسی و اجتماعی در آن حضور دارند مرسوم تر هستند.

برای مثال در ملاقات با خاندان سلطنتی یا قاضی های تراز اول کشور از افراد خواسته میشود تا با درس کد پایپون سفید حاضر شوند.

تم پاپیون مشکی هم برای مراسمات رسمی انتخاب میشود برای مثال در دنیای هنر مراسمی مثل اسکار یا گرمی افراد عموما با پاپیون مشکی بر روی فرش قرمز ظاهر میشوند مگر اینکه در این مراسم برای فردی یادبود یا جایزه ای خاص در نظر گرفته شود که برای ارتقا حالت رسمی، اون فرد پاپیون سفید خواهد پوشید.

البته این موضوع اصلا قانون صد در صدی ندارد بر اساس دِرس کد(Dress Code) مراسم قابل تغییر است.


tuxedo

#تاکسیدو 

#درس_کُد

Less is more / این عبارات قراره که ما را به سمت مینیمال پوشیدن ببرد ؟

 

بسیاری از ماها به این عبارت تا به حال برخورده ایم که نقل قولی از آرشیتک بزرگ فان در روهه der Ruhe است
این عبارت در اصل به مینیمالیسم اشاره دارد
ما در عصری زندگی میکنیم که سرعت بالایی به دلیل تکنولوژی دارد حتی در خرید روزانه، فشن، امورات روزمرگی و ترند ها هم این موضوع مبرهن است اما این عبارت به ما یاد آور میشود که کم بودن و کم داشتن شاید بهترین روش برای ادامه باشد
در دنیایی که غول های فشن در حال ارائه صد ها ترند در فصل های مختلف اند جامعه بشری رو به مصرف گرایی و تولید مازاد زیادی شده است
این موضوع حتی در استایل ما نیز قابل مشاهده است

بسیاری از افراد در استایلشان از آیتم هایی استفاده میکنند که شاید وجود همه این آیتم ها در ظاهرشان به یکباره لزومی نداشته باشد
یک فرد هرچقدر هم که از آیتم های برند های بزرگ استفاده کند ولی در یک ظاهر شلوغ، جذابیتی نخواهد داشت و بیشتر به شکل درخت کاجی تبدیل میشود که تزئینات بیش از حد و زرق و برق زیادی بر روی آن آویزان شده است آیتم های متعدد باعث ایجاد خوشه های زیبایی در استایل شما میشوند و ازدیاد خوشه ها زیبایی تک تک آن ها را از بین میبرد.

 

  

#مینیمالیست

ترکیب رنگ های آنالوگ در تنال به چه معنی است؟

 
 
کلمه تنال در پوشش در اصل به استفاده از رنگ ها و ته رنگ هایی گفته می شود که پایه رنگی یکسانی از روشنی یا تیرگی و سردی یا گرمی دارند. البته پوشش تنال، به معنی قهر کردن از دامنه ی رنگ ها نیست. پوشیدن یک رنگ یا انواع مختلفی از ته رنگ ها و سایه های آنالوگ، در پوشش تنال، یکی از ملزومات اصلی است. پوشیدن یک رنگ، از بالا تا پایین آسان به نظر می رسد، اما، این سبک نیاز به تفکر بیشتری دارد. برای ساخت این استایل، فقط از راهنمای ما در مورد پوشش تنال پیروی کنید.
 
آنالوگ
 
ادامه ی مطلب 
👇

#تنال

اگر بخواهم فشن بلاگر بشوم از کجا باید شروع کنم ؟

 
 
قصد نداریم که حرف هایی که تا به الان زیاد شنیدید را دوباره تکرار کنیم و بخواهیم بگیم که شما باید تحصیلات داشته باشید و به دنبال رشته های دانشگاهی بروید، چون اصلا ما توی ایران اگر بخواهیم به صورت تخصصی نگاهی داشته باشیم هیچ بخشی را مختص فشن بلاگری قرار ندادیم.
 
درسته که بخش هایی مثل استایلینگ و بازاریابی مد به شدت بازارشان رونق پیدا کرده، باز هم در اینجا نمیخواهیم بگیم که این شیوه از تخصص به دست آوردن اشتباه است، چون مسیری را برای ورود به این عرصه برای شما ایجاد میکند، ما فکر میکنیم که ظهور رسانه و پلتفرم هایی رایگانی مانند یوتیوب و مقالات باعث شده اند که یادگیری دیگر از آن فضای دانشگاهی خارج شود و هرکسی میتواند با جستجو به سطحی از این آگاهی برسد و البته که برقراری ارتباطات و شرکت در ایونت ها و برخی از کلاس های آموزشی برای شکل گیری روابط بیشتر بسیار تاثیر گذار است.
 
اینکه هیچ معیار و شرایط خاصی وجود ندارد نه میشه گفت حرف درستی است و نه میشه گفت اشتباه است، به دلیل اینکه همیشه ذوق هنری و سلیقه در این حوزه ارجحیت داشته و به تحصیلات آکادمیک و رونق گرفتن صنعت عکاسی و گسترش تقاضا این فرصت را برای اکثریت به وجود آورده که بتوانند در حوزه ی مد فعالیت داشته باشند
 
ادامه ی مطلب

👇

#فشن_بلاگر

CAPSULE COLLECTION / کمد کپسولی دقیقاً به چه چیزی گفته می شود؟ 

 

کپسول کالکشن، یکی از مجموعه های نسخه محدود و Limited edition برند ها هستند که از آیتم هایی تشکیل میشوند که هیچ گاه از دنیای استایل حذف نخواهند شد. (هدف ایجاد یک کمد لباس همراه با ضروریات میباشد) این اصطلاح بیشتر در دنیای فشن برند های آمریکایی و بریتانیایی مورد استفاده قرار میگیرد.

کپسول کالکشن ها از لباس های فصلی و ترند ها به دور هستند و اکثراً بر “ساختار ها “و ارائه “ظاهر های کلیدی” تاکید دارند و حدوداً تعداد آن ها بین ۳۰ تا ۵۰ آیتم حیاتی در پوشاک را شامل میشوند که در واقع برای جلوگیری از دغدغه های “بیش از حد فکری” برای انتخاب لباس هستند.

کپسول کالکشن ها اغلب دارای آیتم های کاربردی هستند که فراتر از زمان و در اصطلاح Timeless هستند و و به شما کمک میکنند تا از خستگی ذهنی در تصمیم گیری برای ترکیب بندی در استایل خودتان جلوگیری کنید

برای اینکه بیشتر در مورد آن بدانید، میتوانید مقاله مرتبط با کمد کپسولی را مطالعه کنید.

👇

#کمد_کپسولی

#capsule collection

به یک آقای خوش پوش چه واژه ای می توان نسبت داد؟

 

لقب دپر یک تعریف و تمجید برای یک آقا محسوب می شود. این اصطلاح نشان می دهد که یک مرد مراقب ظاهر خودش است و از تصمیمات خود در مورد پوشاک خود آگاه است. این افراد دارای یک سبک خاص اند و می خواهند شیک و مرتب به نظر برسند. این افراد توجه زیادی به لباس ها و جزئیات پوشش خود نشان می دهند و در کل همیشه کت و شلوار یا پوشاک رسمی و اسمارت کژوال بر تن دارند. 

لباس ورزشی و پوشاک اسپورت به جز اوقات ورزش جایی در استایل این افراد ندارد بنابراین احتمالاً با کسی که لباس ورزشی را به صورت روتین واری می پوشد، حتی اگر برند شناخته شده ای هم باشد، ارتباطی برقرار نمی کند.

👇

#خوش_لباس

#دپر

بهترین ترکیب پارچه ها در فصل زمستان

اگر به هر دلیلی تصور می‌کنید که پارچه‌ها نقشی در خوش پوشی شما ندارند، سخت در اشتباه هستید، تاثیری که پارچه‌ی باکیفیت و متناسب با فصل می‌تواند بر ظاهر شما بگذارد، شما را شگفت زده خواهد کرد.

از این رو در فصل زمستان، پارچه‌های کاربردی را می توان، Wool (پشم) و Cashmere (کَشمیر) معرفی کرد. یکی از بهترین نوع ترکیب پارچه‌ها یک اور کت پشمی یا کشمیر به عنوان بالا پوش، با یک شلوار از جنس فلانل پشمی (Wool Flannel) به عنوان پایین پوش می‌باشد. 

در انتخاب پارچه فلانل دقت کنید، این پارچه از الیاف پشمی سبک وزن تولید می‌شود، به همین دلیل شلوار شما باید راحت و همچنین قدرت حرکت را از شما نگیرد.

از ترکیب این دو پارچه در ظاهر خودتان شگفت زده خواهید شد. 

 

wool and flannel

بهترین ترکیب پارچه ها در فصل زمستان

اگر به هر دلیلی تصور می‌کنید که پارچه‌ها نقشی در خوش پوشی شما ندارند، سخت در اشتباه هستید، تاثیری که پارچه‌ی باکیفیت و متناسب با فصل می‌تواند بر ظاهر شما بگذارد، شما را شگفت زده خواهد کرد.

از این رو در فصل زمستان، پارچه‌های کاربردی را می توان، Wool (پشم) و Cashmere (کَشمیر) معرفی کرد. یکی از بهترین نوع ترکیب پارچه‌ها یک اور کت پشمی یا کشمیر به عنوان بالا پوش، با یک شلوار از جنس فلانل پشمی (Wool Flannel) به عنوان پایین پوش می‌باشد. 

در انتخاب پارچه فلانل دقت کنید، این پارچه از الیاف پشمی سبک وزن تولید می‌شود، به همین دلیل شلوار شما باید راحت و همچنین قدرت حرکت را از شما نگیرد.

از ترکیب این دو پارچه در ظاهر خودتان شگفت زده خواهید شد. 

 

wool and flannel

Endorsement / تایید سلبریتی ها توسط برندها برای پوشیدن لباس 

 

این واژه در معنی لغوی به معنی تاییدکردن و ستایش است
اما ببینیم که در دنیای فشن به چه معنی از این واژه استفاده میشه؟

اصطلاح اندورسمنت در فشن به یک سری از ارتباطات و همکاری های یک برند اتلاق میشه که از یک شخصیت معروف یا سلبریتی به عنوان سخن گو یا نماینده استفاده کرده و به نوعی اون فرد رو به یکی از صورت ها و چهره های برند تبدیل میکنند

این افراد با فعالیت های خودشون و نشون دادن استفاده های خودشون از آیتم های یک برند یا خدمات یک برند، ادعا و جایگاه برند رو با شخصیت خودشون ،محبوبیت و موقعیت اجتماعی که دارن; تائید میکنن و این امر باعث بیشتر دیده شدن اون برند میشه

این یکی از فوت و فن های دنیای فشن مارکتینگ هستش که برند های بزرگی با پرداخت حتی مبالغ هنگفتی از سلبریتی ها و افراد مهم جامعه برای پروموت و ترویج محصولاتشون استفاده میکنن

سلبریتی ها خیلی در مارکت یک آیتم میتونن تاثیر گذار باشن چون تعداد کثیری دنبال کننده و طرفدار دارن که با دیدن هر محصول یا خدماتی که توسط اون سلبریتی استفاده میشه ، شروع به تقاضا و گسترش مارکت اون برند خواهند کرد

 

#Endorsement

#تایید_ستایش

Haute couture / اوت کوتور

 

تا به حال شاید در خیلی از مجلات و نمایش ها و به خصوص در صحنه های کت واک به این واژه برخورد کردید
واژه اوت کوتور یک واژه فرانسوی است که از دو قسمت ”Haute” به معنی بالا که در اینجا به معنی با کیفیت بالا هست و ”Couture “ به معنی دوزندگی است، تشکیل شده است

لباس های اوت کوتور همیشه یکی از فاخر ترین سمبل های جهانی فشن و استایل فرانسوی بوده اند که ریشه تولید اون ها هم به دست 10برند فرانسوی هست که بعد ها درباره این برند ها و خانه های لوکس فشن صحبت خواهیم کرد. مرکز و مقر اصلی این برند های اصلی در پاریس است.

 

 

#اوت_کوتور

#haute couture

uncross your legs /پاهایت را صاف کن 

 

این عبارت را شاید در قبل از شروع حرکت مدل ها ،عکاسان انتهایی مسیر کت واک فریاد بزنند. مخاطب این فریاد افراد ردیف جلویی هستند که نزدیک صحنه کت واک نشسته اند. حال دلیل آن چیست؟ به دلیل نورپردازی نمایش، پاهای ضربدری مهمانانی که در ردیف جلو نشسته‌اند، می تواند سایه‌هایی بر روی صحنه کت واک ایجاد کند و باعث خرابی عکس‌ها شوند. از این رو عکاسان قبل از شروع این عبارت را فریاد میزند و از افراد ردیف جلویی می خواهند که پاهایشان را صاف کنند.

 

#uncross your legs

جیکوب اند کو / واقعاً این ساعت وجود دارد ؟

 

دلایل متعددی برای ماندگار شدن یک برند در صنعت دخیل هستند

#نوستالژی سازی یکی از عوامل بسیار پر قدرتی است که می تواند یک برند را چه با اصالت و چه نو ظهور را بر سر زبان ها بیاندازد اما برای اینکار نبوغ فکری و حساسیت های زیادی لازم است، اینبار به داستان پردازی این برند نگاه می کنیم: 

 

#پدرخوانده برای همه ی مردم از دهه های هفتاد تا امروز یک نوستالژیست مظهر صلابت و قدرتی شاید تلخ است که با آهنگ سازی Nino_Rota در اذهان ثبت شده جیکوب اند کو درپشت صحنه نوآوری هایش صد ها ساعت زمان صرف میکند، از انتخاب سنگ ها تا مکانیزم های ساعت های سه محوره اتوماتش تا تعبیه جعبه موزیکال پدرخوانده برای ساعت اش دقیقا مثل سری فیلم پدرخوانده، نبوغ و کار دستی ماهرانه خرج کرده است.

 

جیکوب اند کو در دنیای مارکت اش بر سر زبان هاست چون نه تنها ظرافت کارش زبانزد شده بلکه دست بر روی شخصیت هایی چون پدر خوانده و نینو روتا گذاشته که همیشه با اولین نت جعبه موسیقی این ساعت در ذهن مردم زنده میشوند

نوستالژی سازی این برند یعنی ایجاد رابطه بین نسل های دهه های گذشته با نسل Z جیکوب اند کو بر پایه ارتباط وینتیج و نسل مدرن پسند جوان بنا شده است/

 

 

#جیکوب اند کو 

#پدر_خوانده