پارچه دنیم (Denim) به دلیل دوام بالا، همیشه یکی از پرکاربردترین پارچه‌های مورد استفاده در صنعت پوشاک است. اکثریت افراد، حداقل چندین جفت جین در کمد لباسشان دارند. جین فقط به انواع شلوار با فیت متفاوت محدود نمی‌شود و بسیاری از ما محصولات دیگری از جین نظیر جکت‌های جین نیز بر تن می‌کنیم. جکت‌هایی که در استایل آقایان در فصول بهار و پاییز محبوب‌اند.

در این نوشتار، سعی کرده‌ایم درباره 10 شلوار جین که در دنیای استایل مردانه رایج هستند، صحبت کنیم و شما را از تفاوت‌های آنان آگاه سازیم. این نوشتار به دغدغه شما، برای انتخاب یک شلوار جین مناسب با فیت متناسب با اندامتان کمک خواهد کرد. با مظالعه این نوشتار، شما به ویژگی‌های انواع شلوار‌های جین واقف خواهید شد و می‌توانید مناسب‌ترین نوع شلوار را برای اندامتان انتخاب کنید.

قطعاً به هنگام خرید و یا به خصوص در اینستاگرام، اسامی متنوعی از قبیل شلوار جین مام استایل یا لوله تفنگی و یا شش جیب را شنیده‌اید. همه این اسامی در واقع انواعی از شلوار‌های جین هستند که شاید استفاده و کاربرد آن‎‌ها در جامعه ما به غلط مرسوم شده است. برای شروع بد نیست به تاریخچه پارچه دنیم و همچنین پوشاک جین بپردازیم.

انواع شلوار جین


پارچه دنیم و پوشاک جین از کجا آمده‌اند؟

با شنیدن نام جین، کمپانی Levi’s در ذهن بسیاری از ما شکل می‌گیرد که توسط لوِوی اِشتراووس (Levi Strauss) در سال 1860 تاسیس شد. این کمپانی امروزه در صدر تولید کنندگان اجناس جین در دنیا فعالیت می‌کند اما تاریخچه‌ی پارچه مصرفی این شلوار‌ یعنی دنیم به قرن‌های گذشته باز می‌گردد.

در اصل پارچه دِنیم در قرن هجدهم در شهر Nimes فرانسه تولید شد. پارچه تولید شده در این شهر که به سرژه نیمز شهرت داشت از الیاف پشم و ابریشم نساجی می‌شد. انواع اولیه پارچه دنیم، نوعی پارچه جناغی با وزن سنگین بود که از دوام بالایی برخوردار بودند و در مقابل گرما و سرما، انسجام بافتی خود را از دست نمی‌داد. اما اوج استفاده از این پارچه در فرانسه رقم نخورد، بلکه در آنسوی اقیانوس اطلس یعنی در آمریکا، خصوصا در شهر سان فرانسیسکو با استقبال زیادی روبه‌رو شد.(سانفرانسیسکو در آن زمان، یکی از قطب‌های رشد آمریکا بود.)

محبوبیت پارچه دِنیم به خصوص در دهه‌های اول قرن نوزدهم بالا گرفت که به دوران سرازیر شدن طلا به سان فرانسیسکو و آمریکا مشهور است.

کارگران این دوران به پوشاکی احتیاج داشتند که از دوام بالایی برخوردار بودند. همین امر باعث شد تا بسیاری از کارگران و صاحبان کسب و کار به خصوص معدنچیان، به فکر تهیه پوشاک و یونیفرم‌هایی از جنس دنیم و پوشاک جین باشند.

پارچه شلوار دنیم

اما کلمه “jeans” از کجا بر سر زبان‌ها افتاد؟

استفاده از این کلمه در دهه 1800 شروع شد و اغلب به شلوار‌هایی که از یک پارچه نخی جناغی دوخته شده بودند، گفته می‌شد. شلوار جین آبی، که در دنیای کنونی به “جین” معروف است، در اصل از همان پارچه دِنیمی ساخته شده که در شهر Nîmes فرانسه تولید می‌شد.

پارچه‌ دِنیمی که برای تولید شلوار‌های جین مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اغلب با رنگ آبی نیلی یا آبی نیمز (bleu de Nîmes) که از نام همان شهر فرانسوی برگرفته شده است، تولید می‌شد. دلیل انتخاب این رنگ نیز، قابلیت لکه پذیری بالای آن در مقابل محیط کار بود.

شوار‌های جین در سال 1873 توسط جیکوب دیویس (Jacob Davis) خیاط، به لوی اشتراوس، صاحب پارچه فروشی عمده معرفی شدند. اشتراوس بلافاصله بعد از سنجش سودآوری این طرح، با همکاری دیویس به تولید انبوه شلوار جین پرداخت، بعدها همین دو نفر پایه گذاران کمپانی بزرگ levi’s شدند.

تاریخچه شلوار جین

تاریخچه جین

شلوار‌های جینی که توسط این دو نفر آماده می‌شدند، کم کم با توجه به تقاضای کارگران، از جزئیات بیشتری برخوردار می‌شدند. برای مثال دکمه‌های پرچی که امروزه هم بر روی جیب اکثر شلوار‌های جین دوخته می‌شوند، توسط دیویس بر روی شلوار جین‌ طراحی شدند. دلیل طراحی این دکمه‌ها، اعتراض کارگران به از بین رفتن مکرر جیب شلوارهایشان بود.

همانطور که بررسی کردیم، شلوار جین در ابتدا با رنگ آبی نیلی تولید می‌شد. اما اشتراوس و دیویس، بعدها شلوار جین را در دو رنگ، قهوه‌ای و آبی نیز به بازار عرضه کردند. اشتراوس برای تقویت بیشتر شلوارها در مقابل فشار و همچنین روشی برای شناسایی جین‌های اصل، از نخ‌ نارنجی رنگ برای دوخت شلوار استفاده می‌کرد. به تدریج جزئیاتی مانند حلقه‌های کمربند در سال 1922 به شلوار‌ جین اضافه شد و در سال 1954، زیپ‌ در برخی از انواع شلوار‌های جین جایگزین دکمه شد.

میتوان گفت شلوارهای جین، اختراعی نوین در عرصه پوشاک و به خصوص پایداری فشن بودند. بعد از اتمام حق ثبت اختراع اشتراوس و دیویس در سال 1890، تولیدکنندگان دیگری نیز شروع به تولید منسوجات و محصولات جین کردند و دقیقاً از این زمان بود که رنگ‌های دیگر شلوار جین مثل شتری، کرم، مشکی و طوسی در تولیدات دنیم رایج شدند.

History Of Jeans

انواع شلوار‌های جین مناسب استایل آقایان

شلوار جین اسلیم فیت (Slim Fit)

شلوار جین اسلیم فیت همانطور که از اسمش پیداست، دارای یک فیت تنگ است. ترجیحاً این نوع جین باید توسط آقایان لاغر اندام و قد کوتاه پوشیده شود تا به بلندتر دیده شدن پاهای آن‌ها کمک کند. این نوع شلوار جین دارای دمپای تنگ و در قسمت ساق پا نیز باریکتر است تا دقیقاً بر روی پا منطبق شود.

تفاوت جین اسلیم با جین اسکینی (که در ادامه به آن می‌پردازیم) در اینجاست که شلوار جین اسلیم فیت، به نسبت شلوار اسکینی فضای بیشتری را در پایینه تنه و به خصوص اطراف ران‌ ایجاد می‌کند و به مانند شلوار اسکینی تنگ نیست. (به بدن نمی‌چسبد)

آقایان لاغر اندام که به دنبال راحتی و همچنین ایجاد یک سیلوئت خطی و صاف دراستایلشان هستند، می‌توانند از شلوار جین‌ اسلیم فیت بیشترین بهره را ببرند. آقایانی که دارای اندامی با تیپ بدنی بیضی و یا مثلثی وارونه اند، نباید شلوار جین اسلیم فیت بپوشند. با این کار، به نظر خواهد رسید که شما پایین تنه خود را به زحمت داخل شلوارتان قرار دادید و بالا تنه شما بزرگتر از حد معمول خود نمایان خواهد شد. این امر در شلوار جین اسکینی نیز صادق است.

Slim Fit Jeans
جین تنگ

شلوار جین اسکینی (Skinny)

شلوار جین اسکینی، تنگ‌ترین نوع شلوار جین است. دقیقاً همانطور که از اسمش پیداست، این شلوار، مثل پوست بدن، کاملاً به پاهایتان خواهد چسبید. شلوار‌ جین اسکینی در قسمت ران‌ و هم در قسمت فاق و نشیمنگاه، دارای فیت بسیار تنگی است و کاملاً بر روی اندام افراد منطبق می‌شود.

البته این نوع شلوار جین گاهی از انواع پارچه‌های دنیمی تولید می‌شود که خاصیت کشسانی بالانی دارند و در الیاف آن از اسپندکس استفاده بیشتری می‌شود. به همین دلیل شلوار اسکینی از دمپا گرفته تا قسمت فاق، به بدن می‌چسبد. از آنجاییکه شلوار جین اسکینی فضای تحرک زیادی ندارد و بسیار تنگ ‌است، امروزه جایگاه چندانی در بین استایل آقایان ندارد.

شلوار جین اسکینی به دلیل برجسته سازی ایرادات اندامی، حتی برای افراد لاغر اندام نیز پیشنهاد نمی‌شود. با پوشیدن این نوع شلوار، شما باریک بودن اندام و نداشتن عضلات پایین تنه خود را بیشتر نشان خواهید داد. در کل شلوار جین اسکینی در سال‌های آغازین صده 2000 ترند بود اما امروزه کمتر کسی به سراغ آن‌ها می‌رود.

به یاد داشته باشید اگر اندامی عضلانی و ورزشکارانه دارید، لباس تنگ اندام شما را همیشه زیبا نشان نخواهد داد. شلوار جین اسکینی هیچگاه زیبایی اندام یک بدنساز را نشان نمی‌دهد!

Skinny Jeans
جین اسکینی مردانه

شلوار جین مخروطی یا Tapered

شلوار جین مخروطی، دقیقاً برشی به شکل یک مخروط دارد و در قسمت فاق و ران‌ از فضا بیشتری برخوردار است. شلوار‌ جین مخروطی، اغلب انتخاب رایج آقایان از بین انواع شلوار جین است و با تیپ‌های مختلف بدنی سازگاری بیشتری دارد. گرچه این شلوار، در نزدیکی مچ پا، مخروطی شکل و تنگ‌تر است، اما در قسمت ران از فضای بیشتری برخوردار است و با پوست بدن تماس زیادی مانند شلوار جین اسکینی ندارد و دارای فیت آزاد تری است. شلوار جین مخروطی در حال حاضر یکی از شلوارهای پرطرفدار جین‌ است.

فیت مخروطی این شلوار، بدین معنیست که در قسمت بالایی (ران‌ و دور باسن) پهن‌تر و در قسمت پایین‌ (ساق‌‌) باریکتر دوخته می‌شود.

پیشنهاد می‌شود، آقایانی که دارای ران‌‌های بزرگتر و کمر پهن‌تری هستند، شلوار مخروطی بپوشند. این نوع شلوار جین، به شما این امکان را می‌دهد که اضافه وزن خود را در قسمت پهلو تا حدی، بپوشانید. در کل پیشنهاد می‌شود که افرادی که دارای اندام ورزشی و عضلانی اند اما حجم عضله زیادی ندارند، از شلوار جین مخروطی استفاده کنند.

شاید در نگاه اول فکر کنید که شلوار جین مخروطی تفاوتی با انواع اسلیم فیت ندارد. درست است که شلوار مخروطی نیز همانند انواع اسلیم فیت در قسمت ران و ساق پا، بر روی بدن فیت می‌‌شود اما انواع مخروطی در قسمت قوزک پا، دارای اندازه‌های کوچکتری به نسبت انواع اسلیم فیت هستند. در کل هر دو این شلوارها، شباهت زیادی به هم دارند.

R
شلوار جین فیت

شلوار جین اندازه متقارن یا Regular

جین متقارن یا رگولار، شلوار جینی است که دامنه حرکتی طبیعی به شما می‌دهد و فضای کافی در تمامی قسمت‌ها مثل ران، ساق و فاق دارد. جین رگولار، نه خیلی تنگ است و نه خیلی گشاد و برای اندام‌هایی با سایز متوسط مردانه طراحی شده و دقیقاً مانند اسمش، فقط یک شلوار جین “با قاعده و متقارن” است.

جین‌ رگولار در استایل آقایان، از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شلوارهاست. شلوار جین رگولار در قسمت دور باسن و ران تفاوات اندازه‌ای خاصی ندارد و در این دو قسمت با یک اندازه برش خورده و دوخته می‌شود.

فاق متوسط، قد بلند و بزرگی ساق پا، ویژگی‌های مهم یک شلوار جین رگولار هستند. شلوار جین رگولار برای همه افراد مناسب است اما بیشتر، برای آقایانی که بیش از حد لاغر یا استخوانی نیستند، می‌تواند گزینه بهتری به نسبت انواع اسلیم فیت باشد. آقایانی با حجم‌ بدنی متوسط (افرادی که نه خیلی لاغراند و نه خیلی عضلانی) می‌توانند از شلوار جین رگولار استفاده کنند. جین رگولار برای افرادی که دارای تیپ بدنی مستطیلی هستند، بهترین انتخاب است.

Regular Jeans
شلوار جین رگولار

شلوار جین گشاد (Baggy)

یکی از داغ‌ترین ترندهای استایل آقایان امروزی، شلوار جین بگی است که به خصوص بعد از دوران کرونا، در استایل آقایان محبوب شد. منشا اصلی این ترند، از دو منبع الهام مختلف شروع شد. اولین الهام این شلوار، از فرهنگ دنیای موسیقی هیپ هاپ است و دومین الهام تولید این شلوار، از دنیای ورزشی اسکی برگرفته شده است. اسکی‌کاران همیشه شلوار گشادی از جنس دنیم یا برزنتی بر تن می‌کنند که در مقابل سرما مقاوم است و همچنین به آن‌ها اجازه تحرک زیادی را به هنگام فعالیت می‌دهد.

این نوع جین، تقریبا برای هر تیپ بدنی مناسب است اما در نهایت، این استایل شخصی شماست که حرف آخر را در خرید آن‌ها می‌زند. قطعاً هیچگاه افرادی که کمد لباسی پر از آیتم‌های کلاسیک و فیت دارند، نمی‌توانند با این نوع شلوار ارتباط زیادی برقرار کنند. شلوار جین بگی، به دلیل اندازه بزرگ و گشادش، با سایر آیتم‌های کمد لباس به راحتی ترکیب نمی‌شود؛ مگر اینکه سایر آیتم‌های استایلتان مثل بالاپوشتان نیز دقیقاً دارای فیت آزاد و گشاد) باشد.

ساختار شلوار جین بگی در قسمت‌های دور ران و باسن، از آزادی بیشتری برخوردار است و هیچگاه به بدن شما نمی‌چسبد. اگر فردی هستید که کمر بزرگ یا استخوان بندی بزرگی دارید، بدون شک شلوار جین بگی، انتخاب بسیار راحتی برایتان خواهد بود. از نظر همخوانی با تیپ‌های بدنی مردانه، شلوار جین گشاد برای آقایان با استخوان‌های درشت و مستطیلی شکل یا اندومورف‌ها مناسب‌تر است.

Baggy Jeans
شلوار جین بگی

جین Dad jeans

شلوار Dad jeans، یکی از آیتم‌هایی است که در مقابل ترند شلوار‌ چسبان (Skinny) قد علم کرد. Dad jeans، شباهت کمی به انواع شلوار جین مخروطی دارد اما به نسبت آن‌، در قسمت ران و همچنین باسن، گشاد تر و آزاد تر دوخته می‌شود. شاید فکر کنید که شلوار‌ Dad Jeans، به دلیل اسمش، صرفاً برای آقایان بالای 40 سال مناسب است که واقعیت آنقدر هم بی راه نرفته‌اید. بسیاری از آقایانی که پدر شده‌اند و استایل پخته‌‌تری دارند، از شلوار Dad Jean استفاده می‌کنند.

 dad jeans

شلوار جین Dad jeans، فاق بلندی دارد و در بالای خط کمری بسته می‌شود. این شلوار، اغلب دارای 7 بند کمر است و دکمه های پرچی که بر روی جیب شلوار جین دوخته می‌شود، حذف شده اند. شلوار جین Dad jeans، در قسمت ران آزادتر از انواع اسلیم فیت است اما در قسمت ساق کمی شبیه به جین Tapered است و فرمی مخروطی دارد. البته شکل مخروطی این شلوار، دقیقاً مثل شلوار جین tapered نیست و به نسبت انواع مخروطی گشادتر است.

نمای کلی شلوار Dad jeans، مانند شلوار جین Straight، راسته است. اما اگر به تفاوت‌ها واقف باشید، متوجه فرم مخروطی شکل بسیار کمی در قسمت زانو به پایین آن خواهید شد.

دمپای این نوع شلوار، مانند شلوار جین Straight، گشاد است و تا پایین قوزک پا را می‌پوشاند. دمپای شلوار Dad jeans بر روی کفش شما یک شکستگی ایجاد می‌کند.

به یاد داشته باشید، شلوار جین Dad jeans بیشتر برای افراد با پاهای بلند مناسب است. Dad jeans، قد پای افراد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد و ظاهری سنگین دارد. این نوع شلوار جین برای افرادی که تیپ بدنی اکتومورف دارند (دارای پاهای بلند و کشیده‌اند) مناسب است.


شلوار جین راسته یا Straight

برای تشخیص شلوار جین راسته، بهتر است اول کمی به قبل بازگردیم. انواع شلوارهای اسکینی، اسلیم فیت و به خصوص مخروطی، همگی دارای برش‌هایی هستند که فرمی انحنا‌دار به پاهای شما می‌دهند. برای مثال شلوار مخروطی در شکل کلی، پاهای شما را در قسمت ساق کمی به شکل منحنی نشان خواهد داد، اما این امر در شلوار راسته صادق نیست، شلوار‌های راسته دقیقاً مثل یک ستون صاف برش خورده و دوخته می‌شوند و پاهای شما را کاملا عمودی نشان می‌دهند.

شلوار جین راسته، در قسمت ساق پا، ران و باسن تفاوت اندازه‌ای زیادی ندارد و زمانیکه آن را بر تن می‌کنید، ظاهر پاهای شما، گویی بین خطوط صاف منظم قرار می‌گیرد.

شلوار جین راسته در ظاهر، مستقیماً از باسن به پایین کشیده می‌شود و عرض ساق پا با عرض ران تفاوتی ندارد. در این شلوار، دمپا هیچگاه منحنی یا مخروطی شکل نمی‌شود. دلیل این امر از آنجایی نشات می‌گیرد که برش شلوار جین راسته، کاملا صاف انجام می‌شود و دقیقاً اندازه‌‌ی عرض ران، ساق، دمپا یکسان است.

در اصل اگر بخواهیم کمی تخصصی‌تر به شلوار جین راسته نگاه کنیم، باید بگوییم که عبارت straight یا راسته به شکل برش این شلوار دلالت دارد نه عرض شلوار. (منظور از عرض شلوار، اندازه عرض ران و عرض ساق پا است)

Straight Jeans
شلوار جین راسته

ایراد‌های اندامی برای شلوار راسته

افرادی که دارای پاهای کمی درشت و عضلانی اند و همچنین پایین تنه‌ای بلندتر نسبت بالاتنه‌شان دارند، می‌توانند از شلوار جین راسته استفاده کنند. ظاهر افرادی که دارای اندامی لاغراند با این شلوار، مشابه ظاهر شلوار جین بگی و گشاد خواهد بود.

پس توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید و البته مادامی که استایل شما، اجازه می‌دهد، اگر پاهای باریکی دارید از انواع راسته و یا بگی دوری کنید. مگر اینکه بخواهید استایلی شبیه به خوانندگان هیپ هاپ و رپ داشته باشید.

شلوار جین راسته برای افراد با جثه متوسط و درشت همیشه مناسب است. شما می‌توانید شلوار جین راسته را با انواع کفش اسنیکرز ترکیب کنید و یا اینکه آن‌ را با بوت‌های متنوع ترکیب کنید. شلوار جین راسته، به دلیل ساختار ساده‌اش، همیشه مناسب پوشش‌های کژوال است و در درس کد اسمارت کژوال نیز میتوان آن‌ را به همراه یک جکت نیز پوشید.


شلوار جین Mom Fit

این نوع شلوار جین، در دهه 80 میلادی روانه بازار شد و به یکی از محبوب‌ترین شلوار‌های جین بانوان تبدیل شد. شلوار جین مام فیت نیز دقیقاً به مانند همتای مردانه خودش یعنی Dad Jeans، دارای فاق بلند است و بالای خط کمر بسته می‌شود. یکی از تفاوت‌های اصلی بین Mom jeans و Dad Jeans، اندازه ران‌ و ساق شلوار است.

در انواع Mom jeans، قسمت باسن و نشیمنگاه شلوار به جهت پوشش اضافه وزن پهلوها و شکم، فیت بزرگ‌تری دارد و در قسمت ران نیز تنگ‌تر است. در حالیکه در انواع Dad Jeans، فرم مخروطی یا تنگی قسمت ران و ساق پا زیاد نیست و تقریباً ظاهری راسته بر روی اندام شما ایجاد می‌کند.

Mom jeans را شاید بتوان نمونه زنانه‌ای از همتای خود یعنی Dad Jeans خواند. اما این بدین معنا نیست که آقایان نمی‌توانند آن را بپوشند.

این شلوار در درس کد‌هایی مانند اسمارت کژوال جایگاه خوبی دارد و ایرادات اندامی را به خوبی می‌پوشاند. شلوار Mom Jeans دارای کشسانی زیادی نیست و الیاف پارچه آن‌ به نسبت شلوار جین اسکینی، حالت کشسانی زیادی ندارد. Mom jeans برای افرادی که فرم بدنی مثلثی و یا گلابی شکل دارند، مناسب است.

مام استایل
شلوار جین مام فیت

Boyfriend Jeans

Boyfriend Jeans، در اصل تلفیقی از دو نوع Straight و Dad Jeans است. این شلوار‌ در ناحیه باسن هیچ گاه گشاد دوخته نمی‌شود و البته پارچه آن نیز قدرت کشسانی بالایی ندارد. شلوار جین Boyfriend Jeans، در قسمت باسن و فاق، فیت تنگی دارد اما دقیقاً از ابتدای ران، فرمی راسته به خود می‌گیرد. شلوار‌ جین بوی فرند، نیز به مانند Girlfriend jeans، دارای فاق بلند است و بالای خط کمری بسته می‌شود. اغلب به جای زیپ، بر روی فاق آن‌ از دکمه‌های فلزی پرچی استفاده می‌شود.

Boyfriend jeans، به جز در قسمت باسن، دارای فیت گشاد و راسته است و انحناهای بدن را می‌پوشاند. این شلوار، برای افرادی که دارای پاهای لاغر اندام هستند و می‌خواهند پایین تنه خود را کمی بزرگتر نشان دهند، مناسب است.

شلوار جین بوی فرند، برای افرادی که شانه‌های کوچتری به نسبت عرض لگنشان دارند، مناسب است و ناهمگون بودن بالا تنه و پایین تنه افراد را متعادل‌تر نشان می‌دهد. همچنین افرادی که فرم بدنی مستطیلی و بیضی شکل دارند نیز، می‌توانند از شلوار جین بوی فرند استفاده کنند.

Boy Friend Jeans


اکثر شلوارهای Boyfriend Jeans، دارای رنگ آبی روشن هستند. نکته مهم دیگری که در ترکیب این نوع شلوار جین حائز اهمیت است، این است که شلوار جین بوی فرند، برای افرادی که پاهای پرانتزی دارند نیز بسیار کاربردی است. این عارضه در بین آقایان و خانم‌‌ها به هنگام تولد و یا قبل از پنج سالگی و به هنگام رشد می‌تواند ایجاد شود. البته امروزه، راه‌های بسیار زیادی برای ممانعت از آن پیشنهاد می‌شود. اما اگر فرم پاهایتان دارای انحنا به سمت بیرون و یا داخل است، شلوار جین Boyfriend می‌تواند این ایراد اندامی را تا حدی بپوشاند.


Girlfriend Jeans

شلوار جین Girlfriend jeans را میتوان نمونه‌ای زنانه از شلوار جین Boyfriend خواند. اما با این تفاوت که این شلوار فیت و شکل کاملاً متفاوت‌تری دارد. شلوار‌ جین Girlfriend، نیز مانند شلوار Boyfriend، در قسمت باسن، فیت تنگی دارد اما به نسبت شلوار Mom jean، دارای فاق کوتاه‌تری است.

در کل شلوار GF، نیز در دسته بندی انواع شلوارهای فاق بلند قرار می‌گیرد. شلوار جین Girlfriend، با هدف نشان دادن انحناهای بدن افراد ساخته شده است، اما ظاهری راسته دارد.

شلوار جین Girlfriend، از قسمت زانو به پایین و تا قسمت قوزک پا، فرم راسته‌ای دارد و برای افرادی که زانوی آن‌ها، به اصطلاح ضربدری است، می‌تواند مناسب باشد. این مدل از شلوار، به دلیل آزادی قسمت زانو به پایین، انحنای پاهای ضربدری به سمت خارج را می‌تواند به راحتی بپوشاند.

شلوار جین Girlfriend در کل به نسبت شلوار جین Mom Jeans تنگ‌تر است و اغلب برای سبک اسمارت کژوال مناسب است.

GirlFriends Jeans
شلوار جین بوی فرند

 

پیشنهاد می‌کنیم که در مورد درس کد اسمارت کژوال، مطالعه بیشتری داشته باشید.

پیام بگذارید