تفاوت برند لوکس، پریمیوم و گران فروش

مشاوره استایل
مشاوره استایل
تفاوت برند لوکس، پریمیوم و گران فروش
Loading
/

تفاوت برند لوکس، پریمیوم و گران فروش

در این قسمت از پادکست، درباره تفاوت برندهای لوکس، پریمیوم و گران فروش صحبت شده است. برندهای تراز اول مارکت فشن، در سه دسته بندی لوکس، پریمیوم و گران فروش تقسیم بندی می‌شوند. الزاماً هر برند گران فروشی، لوکس یا پریمیوم نیست.

زمانیکه از برند‌های فست فشن مانند زارا صحبت می‌کنیم، تصورمان این است که با یک برند لوکس در ارتباط هستیم. این امر در کشور ما از محدودیت‌های بسیار زیاد صنعت فشن نشات می‌گیرد. در بسیاری از مواقع، از آنجاییکه عموم مردم، دسته بندی بخش‌های بازار و مارکت را به درستی نمیشناسند، از زارا به عنوان یک برند لوکس یاد می‌کنند.

در بسیاری از مواقع شاهد عدم شناخت از نوع برند بوده‌ایم و از فرد پوشنده می‌شونیم که با افتخار می‌گوید: ” لباسم را از زارا خریدم”

برندهای پریمیوم هیچ گاه تمایلی به داشتن بازار عرضه گسترده و به بیانی دیگر “همگانی شدن” برندشان را ندارند. برندهای پریمیوم، به دلیل ارائه خدمات و ارزش افزوده محصولات نهایی‌اشان در بین مردم ارزشمند تلقی می‌شوند.

قضیه برند لوکس کمی متفاوت‌تر است. لوکس بودن قبل از اینکه درباره قیمت و کیفیت محصول باشد، یک نگرش و یک طرز فکر است. برندهای لوکس به مخاطبینشان، حس متفاوت و خاص بودن را دیکته می‌کنند. هدف این برندها، داشتن یک بخشی از جامعه مصرف کنندگان است که می‌خواهند سبک زندگی مجللی را به دیگران نشان دهند.

ادامه مطالب را می‌توانید در پادکست بشنوید.

پیام بگذارید